Fiat Multipla: Fiat Multipla start niet

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

Onze Multipla uit 2000 wil niet meer starten.
Nou hebben we dit probleem een aantal weken eerder al gehad en toen sloeg deze na een paar keer wel aan.
Nu hebben we vandaag weer hetzelfde probleem alleen nu wil hij het helemaal niet meer doen..

Weten jullie een oplossing?
Hij komt trouwens wel rond maar wil niet aanslaan.

ruben_fire112

Geplaatst door ruben_fire112 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Multipla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

kaleido 1 (1680) PRO, 10 jaar geleden

Bdp sensor zou kunnen , maar probeer hem eens te laten uitlezen.

ruben_fire112 (0), 10 jaar geleden

dank je voor je antwoord.
Auto is al verschillende malen uitgelezen. Probleem wat steeds blijft terugkomen is dat het inspuitlampje gaat branden, maar de auto loopt perfect, alleen stottert hij wel af en toe.
Ik probeerde hem net weer te starten en zag de benzine meter naar 0 zakken terwijl er nog wel genoeg brandstof inzit. Ook hing er een benzine lucht omheen. Ik dacht aan de brandstofpomp?

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Als het inspuitlampje brandt, dan zijn er foutcodes.
Weet je nog welke dat waren? Tekst of nog beter de nummers van de codes.

ruben_fire112 (0), 10 jaar geleden

nee ik weet de codes niet meer, maar hij gaf wel aan dat de sleutels niet permitterend? waren. Dit heeft er volgens mij niks mee te maken?

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Tekst is wat verbasterd, maar er is kennelijk een probleem met een sleutel of de sleutelherkenning.

Reservesleutel al geprobeerd? Misschien blijft de startblokkering actief.

ruben_fire112 (0), 10 jaar geleden

nee de startblokkering blijft er niet op want bij alle 2 de sleutels blijft het code-lampje niet branden. Bij deze 2 heeft hij het altijd gedaan, de 3e echter is niet ingelezen en ook de code-kaart van deze auto zit er niet bij.
Ik denk dat t beste is om de auto naar de sloop te brengen, omdat de koppeling ook begint te rammelen en de achterste demper van de uitlaat is afgebroken en de andere dempers ook al beginnen te rotten. Deze auto is ook gekocht bij de beruchte Jet Cars in Rotterdam op mijn afraden.....

ruben_fire112 (0), 10 jaar geleden

Hoi,
Na aanraden van een kennis van mij accu vervangen en de auto startte.. Nu loopt de auto niet echt lekker. Alle bougies vervangen en alle bijbehorende kabels en de auto liep weer perfect.

Dank voor alle tips.

Gr Ruben

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

OK, nu nog de uitlaat vernieuwen, en de koppeling aanpakken dan.

ruben_fire112 (0), 10 jaar geleden

Ja idd stukje bij beetje wordt t beter en daarna miss nog eens een goeie poetsbeurt geven....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Multipla of stel zelf een nieuwe vraag.