Peugeot Expert: stationair toerental

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,6

Halo allemaal.
Iemand een idee, alle filters vervangen, dieselfilter opgepompt , probleem dat zich voordoet, start goed maar is stationair niet boven de 2500 tr/min te krijgen.
Tijdens het rijden gaat alles vlot en gaat zonder probleem naar 4000tr/min !!!!!!!

Wat kan er fout gegaan zijn?

Groetjes en dank

Aimé

aimé

Geplaatst door aimé (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Expert? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Hoort zo, volgens mij is de wagen begrenst als die in zijn vrij staat.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

als je in zijn achterruit zit en geeft vol gas met de koppeling ingetrapt dan is het begrenst, dit is om de versnelling in de bak te sparen.
zet je hem in neutraal dan is hij niet begrenst bij verschillende types. dus ook niet de koppeling ingetrapt houden, want sommige kijken juist daar ook naar

kort gezegd is niks fout ivm systeem naar behoren functioneert

aimé (0), 10 jaar geleden

Een goede morgen,

ga deze oplossingen testen en geef later uitleg.

Bedankt voor de zeer snelle reactie.

Aimé

aimé (0), 10 jaar geleden

Bedankt iedereen,

inderdaad, rijden gaat vlot en hoog in toeren. Wat het stationair toerental betreft is ook alles terug normaal, waarschijnlijk zal ik tijdens de test de koppeling ingetrapt hebben en zodoende het motortoerental hebben begrensd op 2500.

Iedereen die raad heeft gegeven, hartelijk dank.

Mvg Aimé

Hans4040 (305) PRO, 10 jaar geleden

Bedankt voor de feedback...alhoewel ik nog niet begrijp waarom je stilstaand boven de 2500 t/min. wil komen...

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

roetmeting???
dit wanneer hij voor de eobd-test gezakt is voor apk en dan een roetmeting verijst is.

leuk bij peugeot hybride kun je nooit boven de 2500rpm komen.
in neutraal is dat het maximum wat je kunt halen.

in gevallen dat hij begrenst is op 2500 wil dat alleen zeggen dat je daarboven door teveel koppel/vermogen/toerentalverchil je problemen kan krijgen. uit veiligheid dan begrenst

Hans4040 (305) PRO, 10 jaar geleden

Daar dient men bij de APK dan rekening mee te houden...

aimé (0), 10 jaar geleden

Hans,

Er was nog wat lucht in het systeem en dacht daarbij eens hoog te laten draaien, bij dit ontdekte ik dat hij maar naar 2500 ging, vandaar.

Grts en dank
Aimé

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.