Nissan Navara : stroomverbruik

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel

Het betreft een wagen die in stilstand een stroomverbruik heeft van 0,120 ampere. We hebben zekering voor zekering uitgetrokken en kwamen uit bij de zekering "electronics", het stroomverbruik daalde naar 0,020 ampere hetgeen normaal is.
Als we de zekering uittrokken hoorden we een relais klikken onder het stuur en kwamen we uit bij een stuurdoos die hangt bijna tegen de chauffagebak boven het gaspedaal, binnenin die stuurdoos blijft een relais aan liggen en stroom verbruiken!
Ik vermoed dat het een etacs-doos of body control module is want de binnenverlichting is er op aangesloten alsook start de wagen niet als de stekkers zijn uitgetrokken.
Als je op de doos kijkt zijn er 3 stekkers aanwezig. Links boven zit een platte stekker met 12 pinnen, rechts boven zit een platte stekker met 8 pinnen, onderaan in het midden van de doos zit een stekker met 40 pinnen (4 rijen met 10 pinnen). Als we de stekker (ik vermoed de voeding) links boven uittrekken valt het relais uit (samen met het teveel aan verbruik) stoppen we deze er terug in en trekken we de stekker rechts boven uit, valt het relais ook uit (ook samen met het teveel aan stroomverbruik). Trekken we echter de onderste stekker uit met 40 pinnen uit (ik vermoed dat die bedrading naar de verbruikers, schakelaars,... gaat), dan valt het relais niet uit. Is er iemand die de oplossing kan bieden of kan helpen? iemand gehad dat de stuurdoos mankeert?, of aan een electrisch schema kan geraken?

Gegevens op stuurdoos : 284b2 eb 300 61361 met daaronder 11, het merk is siemens/vdo
Groeten Wim

wim12199

Geplaatst door wim12199 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Navara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Nissanwielmonteur (0) PRO, 10 jaar geleden

Dat je een relais hoort klikken dat kan naar mijn idee heel goed kloppen.

Is dat stroomverbruik er ook als het can-netwerk in rust is?? Laat hem dan eens 10 minuten staan.

wim12199 (0) PRO, 10 jaar geleden

Als je hem een half uur laat staan is dit teveel aan stroomverbruik er nog steeds.

Nissanwielmonteur (0) PRO, 10 jaar geleden

Welke zekering is het?? In het handboek heb ik geen tekst op de zekeringen.


[url=http://postimg.org/image/umkl9ii6r/][img]http://s13.postimg.org/umkl9ii6r/D40.jpg[/img][/url]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Navara of stel zelf een nieuwe vraag.