Peugeot 307: niet meer te wissen fouten

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: hdi

Ik heb een Peugeot 307 HDI uit 2005. Het lampje storing uitlaatgassen brand. Nu heb ik gelezen dat je max 50 maal de fouten kan wissen. En daar heb ik nu mee te maken. Deels heb ik zelf veroorzaakt door zelf de fouten te wissen. Maar nu kan dit niet meer. Zelfs een kleine PCA dealer met officiële spullen en apparatuur krijgt het niet meer voor elkaar. Wie weet hiervoor een oplossing of heeft hier ervaring mee.

karst003

Geplaatst door karst003 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Hans4040 (190) PRO, 10 jaar geleden

Fouten wissen lost het probleem niet op...
Veel mensen denken ten onrechte dat als je de fout wist, het probleem over is....
Eerst de fout herstellen (repareren) en dan pas fout wissen.

karst003 (0), 10 jaar geleden

Als het goed is het probleem opgelost. Het probleem was een nokkenas positie sensor.

Hans4040 (190) PRO, 10 jaar geleden

kijk...eerst repareren dus.

Bedankt voor de feedback.

karst003 (0), 10 jaar geleden

[quote=Hans4040]kijk...eerst repareren dus.

Bedankt voor de feedback.[/quote]
Het probleem met de storing melding en dus het lampje is helaas niet opgelost. Het lampje brand nog steeds terwijl de storingen gerepareerd zijn. Als we storingen willen wissen zegt de apparatuur dat de max 50 pagina s vol zitten. En dat is de reden dat de fouten niet gewist kunnen worden. Nu hoorde ik ook dat als de motor na 70 start zonder fout dat deze lijst automatisch wordt gewist. Maar ik heb het gevoel dat dit niet klopt. Maar zeker weten doe ik dat niet. Dus wie weet de oplossing.

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Dan zal die PCA dealer toch met een oplossing moeten komen.
Hij is tenslotte de garage.
Nu lukt het niet en mag je het verder zelf uitzoeken.
Dan belt tie maar met een dealer om de info te achterhalen.

karst003 (0), 10 jaar geleden

Daar heb je wel een punt. Maar ik heb er zelf ook mee zitten rommelen door zelf redelijk vaak de meldingen te wissen.

harry4203 (315) PRO, 10 jaar geleden

kunnen ze de motorsoftware niet updaten?, vogens mij is ie daarna ook wel weer te wissen.
is ie met een standaard eobd uitleesapp ook niet te wissen?

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Wissen met EOBD maakt niet uit, ook hier wordt de teller 1 verhoogd. Je krijgt alleen geen waarschuwing.

karst003 (0), 10 jaar geleden

Op een ander forum las ik dat het mogelijk is om de BSI te resetten. De procedure heb ik inmiddels gevonden maar ik vind het wel eng om dit zomaar te gaan doen. Wie heeft hier ervaring mee en heeft nog tips !!!

harry4203 (315) PRO, 10 jaar geleden

dat heeft geen zin. je kunt volgens mij de historie van de gewiste fouten ook wissen met de testkast. zou eens een serieuze dealer opzoeken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.