Fiat Punto: Punto 2000 (188) koppeling slipt.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Hallo,

Hier een probleem met een slippende koppeling bij flink optrekken. In 2012 is er een compleet nieuwe koppeling ingekomen, drukgroep/plaat/lager.
Sinds een week begint de koppeling te slippen? Omdat voorheen ook wel eens het pedaal in de onderste stand bleef plakken, heb ik de hoofdkoppelingscilinder vervangen. Tevens de vloeistof vervangen. koppeling grijpt mooi op de helft van de pedaalstand aan, echter de koppeling blijft slippen.
Als iemand nog een goed idee heeft, alles is welkom.

Gr,
Mark

Makrrr

Geplaatst door Makrrr (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (1395) PRO, 10 jaar geleden

Je hebt wel vrije slag op je pedaal ?
De boel is niet vet door een olielekkage ?

Makrrr (0), 10 jaar geleden

Er zit indd. een vrije slag op het pedaal. Wel valt me op dat ik de hevel op de bak nog een stukje verder terug kan duwen (inwaarts richting koppelingcilinder).

Makrrr (0), 10 jaar geleden

Echter door het kijkgat van de bak, zie ik dat de plaat mooi koppelt/ontkoppeld.

Derooyauto (0) PRO, 10 jaar geleden

Is je krukas keerkring aan vliegwielzijde niet lek.

Makrrr (0), 10 jaar geleden

Morgen eens verder kijken of indd. de keerring niet lekt. Alvast bedankt voor de reactie's.

thei11316 (0), 10 jaar geleden

Als het hoofdlager van de priseas(versnellingsbak) speling heeft gaat de oliekeerring van de priseas lekken en daardoor ook de koppeling slippen,de olie die dan aan de bak/motor hangt is iets dikker en ruikt ook heel anders dan motorolie.

Makrrr (0), 10 jaar geleden

Probleem gevonden....er zit indd. olie op de platen. Bak zal eruit moeten om de oorzaak te onderzoeken. Bedankt voor alle reactie's.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.