Fiat Seicento: ruitensproeier voor werkt niet, motorje hoor je wel draaien

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100

Hallo,

Het probleem lijkt me duidelijk. De ruitensproeier voor werkt niet, althans er komt geen vloeistof uit, het motortje hoor je wel. Dit probleem speelde sinds ik de motorkap er heb afgehaald en daarbij dus het slangetje eraf moest trekken. Na het vastklikken van het slangetje liep er op de een of andere manier geen vloeistof meer door. Ik heb dus niet het idee dat het aan het motortje ligt, want voor het verwijderen van de motorkap werkte deze nog wel. Wie o wie kan mij helpen?????
Probeer het wel makkelijk uit te leggen alstublieft, want ik ben dus totaal niet technisch.
Alvast bedankt voor de hulp.

Groet,

Diego

diego1995

Geplaatst door diego1995 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Seicento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

reservoir leeg? zit er geen knik in de leiding,

diego1995 (0), 10 jaar geleden

Het reservoir zit vol genoeg is dat ik weet. Ik zal zometeen de leiding even nalopen.
Bedankt voor de reactie in ieder geval, Jan.

Snielsjuh (0), 10 jaar geleden

Meestal zit er dan zo'n plastic verloopstukje verstopt. Haal je leiding er voor het verloopstukje is af en sproei dan nog eens.

diego1995 (0), 10 jaar geleden

Ik heb eens gekeken en zag dat het plastic verloopstukje er in de verkeerde richting is opgezet na het terugzetten van de motorkap (stom!!!) Nu staat hij weer in de goede richting en alles werkt weer prima. In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal.
Groet,

Diego

Hans4040 (305) PRO, 10 jaar geleden

Dat plastic "verloopstukje" is een terugslagklepje....als je dat verkeerd om zet komt er inderdaad geen water door.

Maar mooi dat het weer opgelost is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.