Peugeot Partner: Peugeot partner 2003 1.9 diesel start niet

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Eergisteren nog gereden met de wagen en vandaag start de wagen niet.
Nagekeken of er 12volt aanwezig is bij het voorgloeien van de gloeikaarsen(onlangs nog de gloeikaarsen vervangen).Alles ok.
Na het voorgloeien trachten te starten maar krijg de indruk dat er geen mazout aankomt.
Is er op de dieselpomp een spoel aanwezig voor het starten en stoppen van de motor en zo ja waar kan ik deze vinden en eventueel meten?
Alvast bedankt voor jullie reaktie's

Michel19721972

Geplaatst door Michel19721972 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Slaat dus niet meer aan i.p.v. start niet meer. Probeer het nog eens met de andere (reserve) sleutel. Niet geschoten is altijd mis.

Michel19721972 (0), 10 jaar geleden

Zoals ik al eerder zei.
Startmotor vertrek,begint rond te draaien maar slaat niet aan.
Zopas mazout ventiel gevonden op dieselpomp.Gemeten 11.2 ohm daarna even geprobeerd met externe 12volt aangestuurd en hoort hem klikken maar ja daarmee is niet alles gezegd.
ik zit vast in afwachting tot maandag of dinsdag technieker de oplossing vindt.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

het komt wel vaker voor dat de stopklep op de pomp zelf probleem geeft,
zie dat je de weerstand van hebt gemeten maar je weet niet wat de klep zelf doet. of deze ingetrokken wordt.

haal een leiding los en laat een andere starten. ivm deze pomp een verdeelpomp direct is, loopt er maar een klein beetje diesel door de leiding. is dan meer dan zat.
je moet hem bij het starten zien druppelen. als dat is dan krijgt hij wel diesel de motor

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.