Peugeot 307: Storing uitlaatgas

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 (EW10J4)

Sinds weken krijg ik onregelmatig de storing uitlaatgas.

Auto is al meerdere keren naar de garage geweest en die lijken het nu op te geven omdat ze het niet kunnen vinden.

Het gaat om een 307 2.0 benzine uit 2004.
Eerdere reparatie was de luchtpomp. Die was kapot en gaf ook de zelfde storing.
Ik hoopte dat het daarmee was opgelost maar niet.

Het probleem komt alleen naar voren als de motor warm is.
De storing komt op onverwachte momenten en alleen als de motor terug valt in stationair toerental.
Als de motor in stationair komt dan hoor je hem omschakelen, een soort klik moment, en op dat moment kan het gebeuren dat de storing er in springt.
Als de storing na enkele keren starten niet terug komt verdwijnt de storing uit het display.
Tijdens de storing valt de motor in noodloop en bij opnieuw starten is wel de melding aanwezig maar loopt de motor naar behoren.

Mijn vermoede is dat het de EGR klap is die soms dienst weigert.

De foutcode die hij geeft is P1160

Iemand enig idee wat dit kan zijn. Ik heb heel wat gezocht en kan niets vinden over dit probleem met een 2.0 benzine.

ABruintje

Geplaatst door ABruintje (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

heemskerk4251 (0), 10 jaar geleden

Heb je al gegoogled p1160 peugeot? Heel wat verhalen over deze foutmelding.

Bobineblok kan het ook nog zijn!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.