Fiat Punto: elektrische ramen

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Elektrische ramen Fiat grande punto 2008. vanmorgen een raar geluid in de linkerdeur bij het bedienen van het elektrische raam en ja daar zakte het raam langzaam open en ging nat nooit meer dicht.

Vanavond deur bekleding netjes weg gehaald. Staal draadje van het raam mechaniek ligt op een kluwe.
Vraag: hoe ga ik te werk om het raam heel uit de deur te krijgen.
Is het mechaniek nog te redden of moet ik gelijk alles vervangen?

wie o wie
Alvast bedankt, Bert

bert57

Geplaatst door bert57 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (945) PRO, 10 jaar geleden

Als de staalkabel op een bos spaghetti lijkt , is deze niet meer te redden .
Raam is los te maken van je mechaniek , raam kan gewoon in de deur blijven zitten.
Mechanisme zit met een paar m6 boutjes vast, even goed kijken wijst zich vanzelf.
Ruit kun je even omhoog duwen en tijdelijk vast plakken over de rand met duktape.
Mechanisme verwijderen , zelf maak ik altijd van 2 stroken metaal een haak systeem , de ene kant buig ik 180 graden om zodat hij om de ruit heen valt , de andere kant buig ik over het deurpaneel aan de binnenkant , zodanig dat de ruit goed klem zit omhoog en de deurbekleding er gewoon overheen past.

Nieuw mechanisme kopen , motortje overzetten.

thei11316 (0), 10 jaar geleden

Mechanisme eruit halen zoals Kaleido omschrijft en dan een koppelings binnenkabel van een motor monteren,het werkt.
Wel controleren of de ruit ergens klemt of een rol zwaar draait,anders is de nieuwe kabel ook weer snel een bos spaghetty

bert57 (0), 10 jaar geleden

Kaleido en thei, hartelijk bedankt,
via de onderdelen lijn probeer ik voor een redelijke prijs een mechanisme te vinden, anders ga ik voor de koppeling binnen kabel! Wordt denk ik weer even puzzelen hoe ik de kabeltjes uiteindelijk gespannen om het wiel krijg.

bert57 (0), 10 jaar geleden

Heren, Remkabels van een fiets doen het ook goed. Een passend uiteinde maken op de kabel vond ik nog het moeilijkste. Uiteindelijk een nippel van een fiets spaak genomen. Kabel en nippel verwarmd met een gas vlam en tin soldeer er in laten lopen.
Het duurde even voor het kwartje, viel hoe ik de te kort ogende kabeltjes weer op hun plek kreeg. Inmiddels alles weer ingebouwd en alles werkt weer als nieuw.
Prima mensen op dit Forum!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.