Peugeot 106: 106 geen remmen meer, rem druk weg.

Bouwjaar: 1996

Vanmorgen reed ik weg, na ongeveer 10 km ging het "rem"lampje branden/knipperen op het dashboard. Ik dacht, dit zal een los contactje kunnen zijn aan de hand rem of iets in een sensor, auto remde verder prima.
Vanavond toen ik weer naar huis wou was er ineens helemaal geen remdruk meer. kan het pedaal intrappen tot op de bodem, remvloeistof zit nog op het maximum in het reservoir. Ook kan ik na geen olie plasje onder de auto vinden.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? alvast bedankt.

david_slomp

Geplaatst door david_slomp (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

als je er dwars doorheen trapt en direct op de bodem zit, dan of er zit veel lucht in het systeem
of je hoofdremcilinder is niet meer goed.
als het rem lampje gaat branden dan is het meestal remvloeistof die te weinig zit.
aan de hand van je verhaal lijkt me het logisch dat hij te laag staat.

let op als je het reservior bekijkt dan zit er in het midden een schot.
dit zorgt ervoor dat als een remslang of wat dan ook kapot is je toch op het andere deel van je remsysteem kunt remmen.
weet uit ervaring dat je dan ook pedaal ver genoeg tot de bodem intrapt en geen remdruk hebt onderhand.

mijn advies absoluut niet meer mee rijden en na laten kijken of het remsysteem naar behoren lek dicht is.

tot hede vaakst gezien een kapote remslang en lekkende wielremcilinders achter, een keer gehad lekkende wielremcilinders voor

nogmaals eerst naar laten kijken. als er iets is aan de hand is dat het laatste wat je wilt.

david_slomp (0), 10 jaar geleden

Bedankt voor deze info.

Ben wel thuis gekomen, heb echt 0,0 remdruk. onderweg geremd met handrem en op de motor. peil van de vloeistof staat nog gewoon op de max, vandaar dat ik het zelf een raar verhaal vind.

lucht in het systeem kan toch ook niet zomaar?

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

klopt, het enige wat ik zo denk is of je hoofdremcilinder is kapot
of je hebt een deel van het remsysteem nog maar in je bezit
[img]http://have-a-nice-bay.nl/images/product...[/img]
op deze afb kan ik denk beter uitleggen
links en recht zie je een aparte ruimte. als niveau ver zakt zal door de scheidingswand in het midden de andere deel van je remmen nog gewoon werken.
als je toevallig hebt gekeken en een kant is nog vol dan weet je dat mogelijk in het andere deel van je remsysteem een lekkage kunt hebben.
dat is teminste meest logische.

ook geen olie bij de rempedaal zelf gevoeld.
want dat hebben we soms ook gezien
dat de remvloeistof steeds bijgevuld moest worden
en later de pedaal hard voelt.
rede was dat remvloeistof via de lekende hoofdremcilinder naar de vacuum rembekrachtiger ging.
hierdoor werkte de vacuum rembekrachtiger niet meer. gevolg dat je veel harder op pedaal moet trappen.

vandaar morgen of zo ff naar laten kijken voordat je hem met dit natte weer op de weg gaat rijden.

ergste is wat ik ooit heb gezien was dat een bedrijf een klant apk keurde en remslang kapot was. echter sturen ze de klant gewoon weg. dit had naar mijn mening nooit mogen gebeuren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.