Peugeot 307: Motor wordt warm of niet?

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2liter 180 pk

Hallo allemaal
Onlangs eb ik de motor vervangen
Maar nu loopt temp meter erg hoog op in het rode
Ook als je een klein stukje rijd
Ook de kachel motor word alleen warm als je hem op zijn heetst zet
Plus de buiten temp meter geeft 30 gr te heet aaan
De censor aan de motor is al vervangen + termostaat vervangen
Heeft beide niks geholpen
Wie maakt me blij
Gr sascha
Oja nog 1 ding motor houd heel erg in
Mischien heeft alles wel met elkaar te maken
Krijg geen fout meldingen ook niet dat hij te warm word

Sascha123

Geplaatst door Sascha123 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

de buitentemperatuursensor is de sensor zelf. deze zit onder de rechter buitenspiegel. deze sensor vervangen en je buiten temperatuur wordt weer goed weergegeven.

wat betreft de kachel.
als je automatische airco hebt dan kan dit gevolg van de buitentemperatuursensor zijn.
het heeft geen zin om warme lucht naar binnen te blazen als het buiten 30graden is. het is beter dat er dan gekoeld wordt.
zou vandaar advies dan geven eerst sensor te vervangen en dan te kijken of dit probleem ook niet direct opgelost is.

het belangrijkste probleem is de motor.
als hij te warm wordt geeft hij dit zelf aan door stopmelding op display.
sluit hem aan de testkast. laat lage en ook hogesnelheid van je koelvin aansturen, kijken of dit werkt.
naast dat controleer of je een elektrische thermostaat hebt, heb al vaker gezien dat in aansturing verkeerd gaat gevolg dat hij te lang dicht blijft. modificatie is er voor aanwezig.
voor de onderelen moet ik wel de laatste acht van chassisnummer hebben zodat ik het juiste servicebericht hierover kan vinden.
modificatie is een dummy voor op de stekker, comptuer denkt dan dat hij goed is
oude type thermostaat, alleen mechanisch electrische deel is dan eraf.
in de comptuer zit dan schakelaar in verkeerde stand. hierdoor denkt de computer dat hij open staat terwijl hij hem zelf dicht aanstuurt.
vandaar dat de electrische thermostaat is vervangen voor gewone thermostaat.

voor het inhouden zou je de inlaat er af kunenn pakken en kijken of je in de kop vervuiling ziet. zo ja flesje benzine intake cleaner in tank doen. tank leeg rijden en nog een flesje met volle tank erin doen. hierna kijken wat hij dan doet, of het beter wordt

Sascha123 (0), 10 jaar geleden

Hoi werner bedankt voor je tijd en inspanning ik ga met deze info aan het werk
Doe dit zelf niet ben aangewezen op een monteur
1ding weet ik wel dat de inlaat schoon is
Maar met de motor uitwisselen is de radiateur niet schoon gemaakt of ontlucht
Het onderblok van de oude motor was helemaal kapot heeft het daar misschien iets mee te
Maken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.