Peugeot 307: 307 trilt bij 90-110 Km

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6

Mijn 307 heeft last van trillingen...
Bij een snelheid tussen 90 en 110 schudt de voorkant van de auto duidelijk heen en weer.
Wanneer je bijv. met je knie tegen de deur leunt, voel je het heel duidelijk.
Dit gebeurt overigens enkel wanneer ik gas geef, indien ik het gas loslaat, verdwijnt het acuut.
Als ik alleen in de auto zit is het duidelijk erger dan wanneer ik met twee of meer mensen in de auto zit.

Even op een rijtje:
- het gebeurt zowel bij de zomerbanden/wielen als bij de winterbanden/wielen (beide stalen velgen) dus waarschijnlijk ligt het niet aan het balanceren.
- gisteren een nieuwe stuurkogel laten plaatsen en de auto laten uitlijnen.
- gisteren op alle 4 de wielen nieuwe remblokken laten plaatsen (goeie kwaliteit)
- draagarmen zijn nog prima, geen versleten rubbers.
- verschillende bandenspanningen geprobeerd, geen verschil.
- het is langzaam aan ontstaan en wordt mettertijd steeds erger (circa 4 maanden)
- het is toeren-onafhankelijk, 3e, 4e of 5e versnelling maakt geen verschil. (hoewel het in de 5e het best merkbaar is)

tips???

bedankt voor het meedenken.

Herbie59

Geplaatst door Herbie59 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=Herbie59]Mijn 307 heeft last van trillingen...Dit gebeurt overigens enkel wanneer ik gas geef, indien ik het gas loslaat, verdwijnt het acuut[/quote]
Controleer in dit geval de aandrijfassen / motorophanging / baksteun(en)

Gr. paul

heemskerk4251 (0), 10 jaar geleden

Meestal de homokineten aan de bakzijde. Treedt vooral op bij hoge kilometerstanden. U rijdt op LPG dus de km stand zal wel stevig aan de maat zijn. Bij mijn 406 begint het ook merkbaar te worden (210.000km). Bij flink gasgeven voel je het het best.

Herbie59 (0), 10 jaar geleden

Inderdaad, 265.000 !
Zal het meteen bekijken, samen met mijn privé monteur.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.