Mercedes-Benz M-Klasse: ML start wel maar slaat niet aan...

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel

Beste collega's,
we hebben hier een ML staan die niet wil aanslaan.

Met remmenreiniger slaat hij wel aan, maar wilt niet blijven draaien, we hebben dus geen inspuiting.

We hebben toerentalsignaal, ik meet met onze scoop een nokkenassignaal, we hebben een commonraildruk van rond de 300bar.

Gekke is dat hij even wilt moeite doen en ook de verstuivers aanstuurt. Maar wanneer hij bijna wilt aanslaan, valt deze sturing gewoon weg en kan je blijven starten zonder dat de verstuivers sturing krijgen.

Met onze Multidiag-diagnosetoestel hebben een storing "injectieventiel 5" wat volgens mij betekent "injector 5". En wanneer we de stekker van deze injector aftrekken, slaat hij wel aan en draait een paar seconden maar valt dan terug stil. En bij al de andere injectoren deed hij dit niet.

Dus hadden we een vermoeden dat injector 5 elektrisch defect was, en dat de injectiecpu hierdoor alle sturing van de injectors stopte.

Dus, nieuwe injector gemonteerd, maar jammer genoeg zoals gewoonlijk, probleem nog altijd aanwezig...

Iemand raad?

Saxofreak

Geplaatst door Saxofreak (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz M-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 10 jaar geleden

Is het niet gewoon de stekker van de verstuiver die een slecht contact heeft?? Even op de computer de bedrading doormeten.

En ik zou het waarderen als je eerder feedback zou geven op je problemen in plaats van te wachten tot je weer een probleem hebt...

Saxofreak (0) PRO, 10 jaar geleden

Stekker al zeker niet, ga proberen een schema vast te krijgen om de bedrading na te meten.

Ik begin al bijna de cpu te verdenken. Ik meet op de stekker van elke injector (met stekker afgetrokken) op de linkerpen 1V en de andere 0,2V. Behalve bij injector 5, daar meet ik ook 1V op de linkerpen, maar ook 1V op de rechterpen...

Saxofreak (0) PRO, 10 jaar geleden

Bekabeling is ok.

Maar een voeding van maar 1V, klopt dit wel? Of begrijp ik het systeem verkeerd?

janh5107 (0) PRO, 10 jaar geleden

de injector word aangestuurd door de signaaldraad naar massa te schakelen en tevens 12v op de voeding te zetten. het openen gebeurt door een ong. 80volt puls. de weerstand is maar +/- 0.2 ohm dus je moet er zelf geen 12v opzetten.

grt, j.e

Saxofreak (0) PRO, 10 jaar geleden

Probleem lag aan de injectiecomputer!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.