Peugeot 106: hapert de hele tijd

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6

Hallo,

Ik heb een 1,6 106 rally.
Nu hapert ie tijdens he rijden heel erg! Kan dit brandstoftoevoer zijn? Heb vandaag bougies ,kabels,bobine vervangen ,kleppen gesteld. Hele rambam maar als ik bijv 40 rij dan kan ie op elk moment gaan stotteren. Snelheid maakt trouwens geen verschil. Als de auto wat warmer is lijkt het goed te gaan maar dan ineens slaat ie uit.

Hoop wat reacties te krijgen

Wil morgen nog even injectiereiniger halen. Kleprubbers lekken klein beetje maar dit kan het probleem niet zijn

Groetjes

michelcharger68

Geplaatst door michelcharger68 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

kaleido 1 (1610) PRO, 10 jaar geleden

Nokkenas of bdp sensor indien aanwezig .
Loopt wel normaal stationair , geen valse lucht ?
Watertemperatuursensor , waarde controleren.
Brandstoffiler al vervangen ?

michelcharger68 (0), 10 jaar geleden

Hoi kaleido

Ik heb vandaag de gasklep helemaal schoon gemaakt en twee injectoren vervangen! De waarde van twee was niet goed! Ze moesten 16 zijn en 1 was 15,4 en ander 14,9. aarna nog wat injectie reiniger toegevoegd en hij loopt tot nu toe ales een zonnetje. :-) :-) .
Wil niet te enthousiast zijn natuurlijk haha

Hij liep idd ook niet nirmaal stationair,watertemperatuur wil ik ook nog meer aan de gang want het metertje gaat vrij snel hoog staan. Hij overhit niet trouwens.
Brandstoffilter heb ik tot nu tie nog niet gevnden dus heb het plan gevat deze er tussen te maken.

Bedankt voor je reactie!:-).

kaleido 1 (1610) PRO, 10 jaar geleden

Brandstoffilter zit onder de auto bij de achteras , volg even je brandstofleiding dan kom je hem vanzelf tegen.

michelcharger68 (0), 10 jaar geleden

Oh super jah! Dankjewel voor de tip!!:-). Scheelt me weer wat werk!;-)

michelcharger68 (0), 10 jaar geleden

Ik heb nu bijna alles vervangen haha incl brandstoffilter maar bij koude start nog steeds drama. :-(. Als ik tijdje gereden heb dan loppt ie als een zonnetje. En als ik dus ergens heenga en half uur uit zet is het weer hetzelfde.
Nu moe ik ook zeggen dqt de temp meter de laatste tijd ok wat hoger staat dan voorheen! Zou he tempsensor kunnen zijn ofzo???

Hoor graag nog even van iemand:-)

Dave81 (0), 10 jaar geleden

Het kan zijn dat je een temperatuur sensor hebt die er voor zorgt dat de motor bij een koude start een verhoogt toerental heeft totdat de motor warm is (auto choke).
Het kan zijn dat als deze defect is je motor niet helemaal lekker loopt bij een koude start.

michelcharger68 (0), 10 jaar geleden

Hoi dave

Hoor dit idd van verschillende kanten ineens haha. Dus die ga ik van de week even halen. Nu is het zo dat ie goed loopt bij koude start en zodra ie wat warmer word slaat ie af. Kan ook niet wegrijden want dan slaat ie af. Van de week gaf ie ineens hekeboel rook,teveel benzine denk ik. Naar mijn mening staat dit ook ivm de tempsensor want dan wil ie natuurlijk meer benzine inspuiten en word dit gewoon eruit gegooid.
Denk ik juist?

Dave81 (0), 10 jaar geleden

Michel,

Het is best apart dat je probleem nu het tegenovergestelde is van wat ie was.....
Voor zover ik weet staat je temperatuur sensor los van de brandstof toevoer.
Als het roken van de auto gepaard is gegaan met inhouden van de motor dan klinkt dat wel als een brandstof probleem, echter als er ergens valse lucht word aangezogen kun je vergelijkbare problemen ondervinden, ditzelfde geld voor het afslaan van de motor (al lijkt me dit eerder een brandstof te kort probleem).

Ik weet niet of je een stappen motor op je gasklep hebt zitten want anders zou ik die eens controleren.
Wat ook nog zou kunnen is een Lamdasonde die defect is, als deze verkeerde waarde door geeft is je brandstof/lucht mengverhouding ook niet goed waardoor de motor vreemde dingen kan gaan doen.

michelcharger68 (0), 10 jaar geleden

Hoi

Ja de ene keer doet ie dit en andere keer dat! :-(. Heb besloten alles te gaan vervngen te beginnnen met tempsensor. En daarna idd lamdasomde en evt stappenmotor. Het is gewoon moeilijk te vinden omdat ie elke keer wat anders doet. Uitlezen is niet gelukt trouwesn. Ik ga er mee bezig.
Het kost even wat tijd maar zal hier af en toe even posten:-) .
Bedankt voor alle tips iig alvast

michelcharger68 (0), 10 jaar geleden

Hoi
Ben gister begonnnen met de watertempsensor en hij loopt weer als een zonnetje(voor zolang het duurt). Temp meter gaat nog steeds wel naar driekwart maar misschien moet ie bijgevuld worden nog.

Bedankt voor de tips

Groet

michelcharger68 (0), 10 jaar geleden

Heb nu ook de lambdasonde vervangen want dat gaf ie aan qua storing! Nou loopt ie stationair ineens weer 2000 of 1500 toeren.

Iemand een idee wat dit nou weer kan zijn??
Hij slaat iig niet meer af:-)

Groetjes

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.