Mercedes-Benz Slk-Roadster: uitvallen van motor en niet meer kunnen starten

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 200 compressor

Geachte collega's,
Ik heb een slk 200 automaat uit 2000 staan die soms tijdens het rijden uitvalt en dan ook niet meer gestart kan worden.
Het lijkt als of de startonderbreker er op gaat want ook de startmotor draait dan niet rond.
Na 15 minuten kan de auto weer gestart worden en dan rijd hij weer perfect.
Er zijn geen foutcodes in het geheugen.
De auto laat ook om de 2 minuten een korte toon horen.
Ik heb de sleutelbaard even losgehaald van de sleutelbehuizing/afstandsbediening en heb dan pressies dezelfde klacht.
Groet,
Leo

leo.s

Geplaatst door leo.s (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz SLK-klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

En met de reservesleutel?

leo.s (0) PRO, 10 jaar geleden

Ook met de reserve sleutel hetzelfde probleem.

leo.s (0) PRO, 10 jaar geleden

Kan iemand mij vertellen of er een losse originele startonderbreker/ module inzit of gecombineerd met de ecu?
Groet,
Leo

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Is de krukassensor al eens vernieuwd?

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Reageert de auto dan wel op de afstandsbediening trouwens?

leo.s (0) PRO, 10 jaar geleden

afstandsbediening werkt gewoon en krukas sensor heeft niets met startmotor te maken die het dan ook niet doet.
Groet,
Leo

Highway (120) PRO, 10 jaar geleden

Kun je de date uitlezen wat er gebeurt dan? Ik bedoel wordt de sleutel herkent, wordt de startblokkering vrij gegeven krijgt de startmotor spanning?
Het kan zo maar zijn dat je te in de elektronica loopt te zoeken terwijl misschien de startmotor slecht is of massa van de motor.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Als de startmotor niet draait ligt het idd niet aan de krukassensor.

Kan je de auto wel zelf uitlezen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.