Peugeot 206: Condens achterlichten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine

Zoals het onderwerp al aan geeft heb ik last van condens in de achterlichten.

Het zijn imitatie heldere achterlichten en die schijnen daar nog al last van te hebben.
En voor dat u gaat zeggen dan moet je de goeie kopen dat weet ik al.
Maar is er iemand die toch weet wat ik er aan kan doen om geen condens meer in die lampen te hebben.

Ik heb al het een en ander geprobeerd o.a. naadjes dicht kitten glas aan boddy gekit.
Waar zou er water naar binnen in de lamp kunnen komen? ik weet het niet meer.

Ik hoop dat er iemand dit al eerder bij de hand heeft gehad en dat hij de oplossing weet ik hoop het.

Mvg Jaap.

tyco

Geplaatst door tyco (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1420) PRO, 10 jaar geleden

Water komt tussen het glas en het huis door , ook originele lampen hebben er last van , een klein gaatje onderin het lamphuis boren , kan het water eruit lopen ,.

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Jaap, ik ken die achterlichten niet. Maar, condens is niets anders dan vocht (Water) Het rondom dichtkitten is een goede zaak.. Maar het moet wel grondig gebeuren...Ter controle kun je het complete achterlicht vullen met water en dan kijken of het echt dicht is. Je moet daarvoor wel het achterlicht van de auto verwijderen om het in de goede stand(en) te kunnen houden, De fitting moet tijdens het controleren verwijderd zijn.. Zorg er voor dat in gemonteerde stand langs de fitting geen water in het achterlicht kan stromen. Desnoods plak je in de binnenkant langs de bovenrand een soort regenscherm....
Met is heel belangrijk dat de unit tijdens montage volkomen droog is. Opdrogen doe je bv op de verwarming met de opening (fitting) boven. Eenmaal aanwezige damp stijgt bij opwarmen op en alles beslaat. Na afkoeling loopt het als water naar onder en bojopwarming begint het lieve leven opnieuw.....

tyco (0), 10 jaar geleden

Bedankt Kaleido, en cor ik ga morgen meteen aan de slag, de lichten heb ik er nu al zoveel keer
in en uit gebouwd dat is een fluitje van een cent voor mij .

ik ga eerst Kaleido zijn advies proberen, en dan die van cor.
Het blijft toch een natte rot troep hier in Nederland.
Het resultaat laat wel even op zich wachten, het moet wel mistig en regenen blijven ( rot he lol)
Maar bij wie van de twee het beste resultaat jullie horen het.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum