Peugeot Partner: Motoren hoogteregelaar koplampen blijven draaien.

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0Hdi

Als ik mijn verlichting ( koplampen ) opzet draaien de motortjes van de hoogte regeling spontaan.
Heeft er iemand een idee wat de oorzaak kan zijn.
Alvast bedankt.

gino1010

Geplaatst door gino1010 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

als je verlichting aan zet krijg de motor van de hoogteregeling ook voeding. via de signaaldraad afkomstig van je hoogteregelaar schakelaar zet hij hem op de juiste hoogt.
zelfde als we een dimlicht lamp vv dan hoor je hetzelfde motor ook ff draaien.

a;s de werking van de hoogteregeling perfect werkt en op stand nul netjes een 1.2% naar beneden schijnt dan is er niks mis mee.
laatst genoemde moet gecontroleerd worden met koplamptest apparaat.

neem aan dat na paar seconden de motortjes weer stil zijn

gino1010 (0), 10 jaar geleden

Nee, de de motortjes blijven draaien tot de verlichting afgezet wordt.
Als ik de hoogteregeling schakelaar ( wieltje op dashboard ) ontkoppel draaien ze ook niet meer.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

is dit aan een kant of beide kanten, werkt de koplampverstelling wel. dus kun je hem omhoog of omlaag brengen.

gino1010 (0), 10 jaar geleden

Het is aan beide kanten, de koplampverstelling werkt soms wel soms niet.

gino1010 (0), 10 jaar geleden

Een bijkomend vraagje, als ik de hoogte regeling schakelaar uit het dashboard haal, en de koplampen terug in de garage laat afstellen, is dat dan in orde voor de keuring in Belgie ?? Want ik moet terug naar keuring deze week.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

als ik je verhaal zo lees dan lijkt me dat het vanaf de hoogteregelaar schakelaar het verkeerd gaat. want als hij verwijdert is dan stoppe de motors met draaien constant.
of beide montortjes in de koplamp zijn kapot dat is ook nog mogelijk. maar dan zou 1 wel omhoog omlaag moeten gaan

in nederland zou het wel mogen wat betreft de keuring. in belgie durf ik het niet te zeggen ivm ik niet weet wat er allemaal anders is. als ik kijk hoe ze op sommige punten de auto nakijken dan gaan ze op sommige punten te diep op in. over de regelaar durf ik het dus niet te zeggen

gino1010 (0), 10 jaar geleden

Vandaag naar de keuring geweest, na eerst de schkelaar er uit gehaald te hebben, en de koplampen laten afstelllen. Geen problemen en direkt goedgekeurd. Dus voor mij is het probleem opgelost aangezien ik die regeling toch nooit gebruikt heb.
Bedankt voor de reacties Werner.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.