Peugeot 206: Pulserend geluid op snelheid 206 1.4 hdi

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 hdi

Hallo,

Ik heb een vraag: Ik heb sinds een week een 206 1.4 hdi uit 2006 met 186K op de teller. Hij is bij mijn garage op de brug geweest en er zijn wel wat dingetjes die eraan zitten te komen, maar niet wereldschokkend. Ik vind het een hele fijne auto, maar er valt me iets op. Tijdens het rijden komt er een soort pulserend (2-3x per seconde) zoemend geluid uit de motor wat heviger (niet in frequentie) wordt naarmate ik harder rij. Bij 120-130 ga ik het ook in het gaspedaal voelen. De toerenteller is stabiel, hij rijdt verder prima, start prima en loopt lekker rustig voor de rest. Als ik op senlheid de koppeling intrap en het gas loslaat is het weg. Hij staat trouwens op redelijk nieuwe goodyear allweather (winter)banden.

Wat zou dit kunnen zijn?

richie h

Geplaatst door richie h (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

het geluid heeft dat betrekking op de motortoerental of op de rijsnelheid.
dat kan ik niet uit het verhaal zo duidelijk uit halen.

wel dat de banden het niet zijn, ivm als je de koppeling intrapt het weg is.

richie h (0), 10 jaar geleden

[quote=trucker0werner]het geluid heeft dat betrekking op de motortoerental of op de rijsnelheid.
dat kan ik niet uit het verhaal zo duidelijk uit halen.

wel dat de banden het niet zijn, ivm als je de koppeling intrapt het weg is.[/quote]
Met mijn lekenverstand op geen van beiden, ik hoor het ook met 90km/u. Ik moet dan wel de radio uitzetten. Bij hogere snelheid is het meer aanwezig, maar niet frequenter..

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

denk dat je het beste door een garage even mee laten rijden. dan weet je het zeker. voor mij is zo een gok wat het geluid is

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum