Peugeot Partner: Peugeot Partner 1.6 16V loopt onregelmatig

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Beste Leden,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende:

Vanochtend startte ik de auto (Peugeot Partner 1.6 16v). Ging goed. Na km of 3 de auto uitgezet en boodschappen gedaan.
Daarna startte ik de auto en de auto begint te schokken en loopt onregelmatig.
Auto uit/aan gezet: Geen resultaat. Toch zo doorgereden (Erg traag en wilde uitvallen) Gasgeven lukt bijna niet.
Storingslampje brandde toen ook meteen na het rijden.

Uit laten lezen en volgende foutmeldingen:

1. Successive regulation phases open circuit or earting
2. Knock detector signal fault (Front row of cylinders) : Short circuit to earth
3. Considerable combustion misfiring on cylinder 2 en 3

Storing gereset:
Daarna weer onregelmatig lopen. Alle meldingen komen terug.
Pas na het rijden gaat het lampje van de OBD aan.

Wie kan mij hiermee helpen? Komt het misschien bekend voor bij iemand? Laat het me graag weten.

vwboratdii

Geplaatst door vwboratdii (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Heb je ook de foutcode nummers? Want die 1e omschrijving zegt mij nog niets.
Wie las er uit? Dealer of universeel en in het 2e geval met welk apparaat (merk)?

vwboratdii (0), 10 jaar geleden

Hallo Oldford,
Helaas gaf dat apparaat geen foutcodes aan. Alleen de omschrijvingen.
Het is uitgelezen door een vriend van mij. Merk weet ik zo niet, Iets met Eutel....?

Wat kan ik nu het beste doen?

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Was het soms Autel?
Nog maar een keer uit laten lezen, ditmaal met professionele apparatuur (dealer of goede universeel).

vwboratdii (0), 10 jaar geleden

Ja dat zou kunnen.
Kan het kwaad om zo nog te rijden? Dan breng ik hem naar de dealer in de buurt.

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Als het storingslampje van EOBD alleen constant brandt kun je nog rustig rijden.
Als deze gaat knipperen bestaat het gevaar dat de katalysator beschadigd wordt.
Bij knipperen iets doen om het knipperen te stoppen. Gas minderen of motor uitzetten.

Ik gok op een overleden bobine. Dit is waarschijnlijk wel een speciale bobine met geintegreerde phase herkenning.

vwboratdii (0), 10 jaar geleden

Hallo Oldford.
Klopt, hij knipperede eerst voor 5 seconden, daarna brandt het continue.
Kan ik de bombine misschien laten testen op defect? Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, aangezien beide cylinders 2 en 3 misfire hebben.

Als ik het zo zie, dan moet ik compleet set kopen. Onderdeelnr is 5970.80

vwboratdii (0), 10 jaar geleden

Nogmaals uitgelezen met een andere apparaat Maxi...nog wat:
2 foutcodes:
P0300
P0352

Vanochtend auto gestart, loopt prima. Na 10 minuten warmrijden noodloop. Motor begint te schommelen.

Wie o Wie kan mij helpen?

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Stond er geen verklarende tekst bij die foutcodes?
Wat zei diegene die uitlas wat het kon zijn?

vwboratdii (0), 10 jaar geleden

Sorry,hierbij de tekstomschrijving:
P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction
P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

We hebben de bougies nagekeken, die leken goed uit te zien.
Nadat ik warm gereden heb en de storing terugkwam, zei hij dat het mogelijk de bombine is.

We gaan eerst de bougies vervangen en kijken wat het doet.
Weet iemand welke zekering (schema) ik moet hebben voor de bobine? Betreft een Peugeot partner 2003 1.6i 16v

harry4203 (430) PRO, 10 jaar geleden

zekering voor de bobine,(het is geen bom) ? zet er nou maar gewoon een nieuwe op.

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

P0352 is een fout in het elektrisch circuit dat het 2e deel van de bobine aanstuurt (dus cyl 2 + 3).
Lijkt mij een fout in de bobine, dan wel de bedrading. Hoewel heel soms de ecu defect kan zijn.
Volgens mij ga je steeds naar de verkeerde garages? die er niet veel verstand van hebben.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

als ik het zo zie lijkt me bobine inderdaad de boosdoener, die wordt namelijk meerdere maal niet aangestuurd. of niet goed.
nieuwe bobine is advies ook 4x bougie,

vwboratdii (0), 10 jaar geleden

Bedankt!
Ik ga de bobine en 4x bougies vervangen. En ik laat het jullie daarna weten.

vwboratdii (0), 10 jaar geleden

Heeft iemand nog voor mij de zekeringlijst en een elektrische schema voor deze auto?
Dan kan ik eerst de zekering en de bekabeling doorheen controleren. Alvast dank.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

zekering hoef je niet te controleren. dit is een zekering die voor meerdere dingen wordt gebruikt en ook voor beide bobines.
ivm dat bobine 2 defect is en storing aangeeft, maar bobine 1 wel werkt, kun je zeggen dat de zekering heel is.
van de bobine loopt dan 2draden naar de computer en de computer legt ze dan een keer aan massa.
of die draad is kapot (nog nooit meegemaakt)
of de bobine/bougie zijn kapot, heel vaak meegemaakt, vooral degene van begin 2000

vwboratdii (0), 10 jaar geleden

Gisteren de bobine + bougies vervangen:
Stukje gereden: Gaat helemaal goed.

Bij deze dus probleem opgelost!

Bedankt voor jullie input!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum