Peugeot 306 : motor demonteren

Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Hallo beste ik heb hier een 306 die vol zit met olie i p v koelvoeistof ja ja . De hele koel syteen zit vol met olie . Koppakking is kapot denk maar. Want hij start en rijd nog rar maar waar en nu wil ik de koppakking vervangen maar hoe krijg ik hem er af heeft iemaand een beschrijving wat ik alvorens moet demonteren voor ik de kop los krijgt een manual of zo.
gr kemal

k.akkaya

Geplaatst door k.akkaya (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Zou eerst goede diagnose stellen voor de kop eraf gehaald wordt. Voor hetzelfde geld is de warmtewisselaar lek of is er ooit verkeerd bijgevuld.

k.akkaya (0), 10 jaar geleden

Hallo beste mensen
Daar was ik weer met.de.probleem 306 olie in de koelsyteem. Ik heb de koppakking vervangen ik kon helemaal niets geks zien aan de kop kleppen helemaal niets alles gereinigd en opgebouwd . Ik star hem zonder probleem en ik rij naar de garage ecu uitlaten lezen geen storingen niets .dus rij naar huis zon 10 kilometer olie lapje brand stop en trek de pijl stok uit geen drup olie . Kevloeistof slangen zitten vol druk en laat het dop radiator los spuit olie er uit .. dus terug bij af na lle werk . En kosten wat is het onderblok gesheurd of de kop verder geen enkele lekages aan de blok te zien .
Heeft iemaand een idee? Heel bizaar . Of de blok vervangen ? Wat is de wijsheid ? Bedankt alvast voor de tips die hopelijk volgen . Vr gr kemal

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Kemal ;zou het weer zin hebben om overnieuw te beginnen?

Motor zonder oliedruk laten draaien is slecht voor de drijfstanglagers.

Het oliedruk -systeem staat onder een veel hogere druk dan het koelsysteem .

Het is of de kop of zoals al is voorgesteld een warmte wisselaar . Deze zit bij veel motoren tussen blok en oliefilter .

Je kunt daarbij de waterslangen kortsluiten en zien of er bij draaiende motor olie uit de aansluitingen komt .

Koelsysteem vol met olie is een ramp en is er alleen goed te reinigen met een olieoplosser .

Hoop maar dat je blok niet naar de vaantjes is !!!

Groeten.

k.akkaya (0), 9 jaar geleden

Hallo mensen de peugeot 306 is klaar probleem was dus de gescheurde kop. Wat ik niet zo kon zien . Met het testen kwam het nasr voren .Na het grondig schoonmaak beurt van de blok en kop vervangen te hebben loopt als klokje .bedankt voor al jullie tips groetjes kemaal

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.