Peugeot 206: Aansturing aanjager werkt maar gedeeltelijk of niet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post, maar misschien kunnen jullie mij helpen.
Afgelopen zomer kwam ik er achter dat ik opeens moeite had om mijn ventilator te regelen.
Ik heb een 206 xs met een electronisch bedieningspaneel, en kan nog steeds wel temperatuur regelen en ook de stand (op de ruit of voeten etc.)
maar de ventilator reageert niet als ik deze verander van zacht naar hard of andersom. Als ik hem op Climate control zet, duurt het soms wel een half uur en dan opeens slaat de ventilator aan op volle stand om de cabine op temperatuur te brengen. Maar dan nog kan ik hem niet regelen.

Conclusie: de ventilator werkt sporadisch, en ik kan hem niet meer regelen op het bedieningspaneel.
Iemand bekend hiermee en wat zijn mijn opties?

Robert1991

Geplaatst door Robert1991 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

kaleido 1 (1385) PRO, 10 jaar geleden

Daar komt de kreet weer , meten is weten.
Meet op je kachelmotor of daar een variabele spanning op komt als je aan je schakelaar draaidt , controleer meteen de stekkerverbinding.
Meet je hier geen spanning , controleer je voorschakelweerstand en zo werk je naar je schakelaar , je mag natuurlijk ook bij je schakelaar beginnen.
Het probleem kan ook uit de elektronika van de climatcontrol komen , dan eerst uitlezen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.