Peugeot 206: Startproblemen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

Laatst ben ik met de Peugeot 206 1.4 benzine gaan tanken. De auto starte thuis normaal. Na het tanken bij het starten draaide de motor wel rond, maar sloeg niet aan. Na een tweede poging was het net of de motor vast sloeg, de lampjes op het dashbord gingen ook uit. Ik heb de auto aan de kant geduwd om de ANWB te bellen. Toch nog even proberen.... De auto sloeg normaal aan en ik kon gewoon gaan rijden. Onder weg merkte ik dat ik de radio opnieuw moest programeren. Dus de stroom is echt goed weg geweest. Vandaag wilde de auto weer niet starten. Motor draaide wel rond. Na even wachten starte hij gewoon. Mijn vrouw heeft wel het idee dat hij anders rijdt dan anders. Wat kan dit zijn???

Groeten

Rini

valk88

Geplaatst door valk88 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1610) PRO, 10 jaar geleden

Controleer je massakabel eens die van je accu naar beneden loopt en vast zit op je versnellingsbak , deze wil wel eens langzaam de geest geven , er zit ook een dun kabeltje aan .

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Laat eerst de accu testen en de accu aansluitingen (klemmen + en - accu vast en in orde?) Verder de startmotor en de grote + aansluiting op de startmotor.

valk88 (0), 10 jaar geleden

Hoi Hans en Kaleido

Zou dat het kunnen zijn? Ik ga het controleren. Ik had zelf het idee dat de motor wilde gaan draaien met het starten , maar dat hij door een tegengehouden werd door iets. Ik was zelf bang dat er iets met de distributieriem was en dat een klep de zuiger raakte. Zo voelde het voor mij aan. Maar dan zou ik hem nooit daarna hebben starten. Wat jullie denken lijkt mij nu ook logischer. Zou zomaar een complete stroomuitval geweest kunnen zijn............

Vast bedankt en ik laat het in ieder geval weten

juulh009 (0), 10 jaar geleden

Heb je geprobeerd gas te geven op het moment dat de auto niet wilde starten?

valk88 (0), 10 jaar geleden

Probleem gevonden!!!

Het was inderdaad een massaprobleem.
Ongeveer 3 jaar geleden heb ik de massaklem op de accu vervangen voor een oud type massaklem van koper die ik nog had kiggen. De kabel zat nu los in de klem. ik heb alles schoongemaakt en weer goed gemonteerd.
Iedereen bedankt voor het meedenken

Groeten

Rini

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Goed te horen dat het gelukt is en óók nog zonder kosten. Bedankt voor je terugkoppeling.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum