Peugeot Partner: Peugeot partner gaat wel rond krijgt geen diesel slaat laat aan

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 D

Mijn peugeot partner start de laatste tijd heel slecht
hij gaat wel rond maar krijgt waarschijnlijk geen diesel
na een poosje proberen, paar keer opnieuw gloeien enz start hij
dan is er een poosje een heleboel blauwe rook en brand er een
oranje lampje op het dashbord (waarschijnlijk van motormanagement)
als ik dan ga rijden gaat dit lampje na vijf minuten uit enis er niks aan de hand
als ik dan de auto uit zet start hij direct weer, maar als hij meer dan een uurtje stil
heeft gestaan heb ik hetzelde probleem weer, hij slaat weer niet direct aan
het lijkt of de brandstof terug loop, zou dit kunnen? of zit er misschien een terugslag
klepje tussen die kapot is? misschien dat iemand een idee heeft?

rubenhilbrands

Geplaatst door rubenhilbrands (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

blauwe rook duid op onverbrande brandstof, controleer de gloei installatie, gloeibougies heb je hem al laten uitlezen

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Weet je ook wanneer de klepspeling voor het laatst gesteld is? Bij dit type wil de klepspeling namelijk terug lopen wat resulteert in een slecht aanslaande motor.

rubenhilbrands (0), 10 jaar geleden

nee nog niet uit laten lezen,

klepspeling is al wel een hele tijd geleden, zowiezo 55.000 km

als hij eenmaal gelopen heeft is er niks aan de hand,
het is telkens als hij een poosje stil heeft gestaan, zit zelf misschien nog aan
lucht in systeem of iets te denken?

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

De klepspeling wordt normaal gesteld bij het vernieuwen van de distributieriem. Zoals al gezegd zou ik beginnen met het controleren van het voorgloeisysteem. Deze motoren hebben ook weleens last van brandstof die terug loopt. Dat kan een zoekplaatje worden, maar de makkelijkste oplossing is dan terugslagklepjes monteren in de brandstofleidingen.

rubenhilbrands (0), 10 jaar geleden

welke leiding of slang kan ik het beste een klepje monteren? voorgloeisysteem is helemaal okee

rubenhilbrands (0), 10 jaar geleden

net aangesleept hij liep in een keer, maar rookte heel erg blauw ongeveer 5 minuten liep hij ook niet zo mooi
lijkt mij dat de brandstof dan niet helemaal weg looopt? maar dat hij gewoon niet aanslaat als ik hem start telkens,
vandaag maar even uitzoeken wanneer de distributieriem is v.v en gloeisysteem nog even helemaal nakijken

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Heb je de gloeibougies doorgemeten? Relais werkt ook?

françois snoai (0), 10 jaar geleden

heb dat ook eens voorgehad en heb luchtfilter vervangen en lampje was uit en de auto deed het terug goed

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Nogmaals: de klepspeling is een veel voorkomend euvel bij dit type.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.