Peugeot 206: Afslaande en onregelmatig/schokkerende motor

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Beste,

Ik heb al iets meer dan 2 jaar een Peugeot 206 2.0HDI uit 2004. Al sinds het begin heb ik problemen met de motor, maar de Peugeot dealer/garage heeft niets kunnen constateren. In de zomer draait hij beter. In de herfst/winter worden de problemen erger. Het maakt overigens niet uit of de motor warm of koud is.

De motor draait stationair niet constant en valt op een gegeven moment door zijn stationaire toerental en valt uit. Als ik rijd en mijn koppeling in druk om te remmen dan valt de toerenteller door het stationaire toerental. Ene keer valt hij helemaal uit en andere keer valt hij net niet uit(motor blijft draaien, maarventilatie moet weer opnieuwe opstarten).

Ik heb ook een filmpje op outube staan waar je eventueel naar kan kijken wat er gebeurd bij stilstand, maar ik denk dat het hierboven voor zich spreekt.

Moet ik om deze problemen op te lossen een van onderstaande handelingen uitvoeren of ligt het misschien aan iets anders?
- Gasklephuis reinigen/vervangen;
- Vuile injector;
- Stappenmotor(sensor) en mapsensor reinigen/vervangen.

[yt]http://www.youtube.com/watch?v=1G2yrgub2...[/yt]

Gr,

Jeroen

jero_rensen

Geplaatst door jero_rensen (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Peugeot604 (0) PRO, 10 jaar geleden

In de motorgegevens staat 2.0 hdi maar je praat over een gasklephuis en stappenmotor.
heb je nu een benzine of dieselmotor?

jero_rensen (0), 10 jaar geleden

Zo veel verstand van auto's heb ik dus:). Heb een dieselmotor.

Peugeot604 (0) PRO, 10 jaar geleden

niet kwetsend bedoeld, maar als je niet weet welke onderdelen er zitten in een benzine- of een dieselmotor, kun je beter naar een garage gaan.

jero_rensen (0), 10 jaar geleden

Ik had gehoopt op wat tips, want de Peugeot dealer wist ook de oorzaak van dit euvel niet. Ik hoopte op dit forum wat wijzer te worden, maar helaas. Het gaat er niet om wat ik allemaal van een auto weet, maar wat de anderen op dit forum van dit probleem weten.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.