Peugeot Partner: wat betekenen de fout codes bij uitlezen EOBD stekker

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 d

Wat betekenen de codes 1687 en 1519.
Tevens gaf de uitleesapparatuur het toerental te laag aan. Het werkelijke toerental is staionair te hoog 1050 omw/min.
is niet op de pomp terug te stellen.

Gelelampje motormanagment brand en gaat na resetten weer aan.

groenmannetje

Geplaatst door groenmannetje (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

P1519 heeft te maken met de aansturing van de koelvinnen van de radiateur.
P1687 is een mismatch tussen pomp ecu en motor-ecu.
Deze laatste kan bij een Lucas DCN2 systeem veroorzaakt worden door zekering nummer 2.
Deze zou er bij dit systeem NIET in moeten zitten. Zekering verwijderen, codes wissen en accu een paar minuten los.
Dan zou deze code weg moeten zijn.

De uitleesapparatuur geeft waarschijnlijk het toerental NIET te laag aan.
Deze laat zien wat de motor-computer hem verteld, dus misschien ziet de motor-computer een verkeerd toerental.

groenmannetje (0), 10 jaar geleden

Oldford thanks. De EOBD gaf ook al aan dat een relais van de ventilator defect was. Is de mismatch tussen ECU pomp en ECO motor ook het gevolg van te hoog stationair? Ik ga ff verder meubelen Thanks.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum