Peugeot 205: haperende peugeot 205 1.4 gen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine

goeden avond

ik hoop dat ik hier een andwoord kan vinden op mijn probleem


mijn vrouw heeft een peugeot 205 met onregelmatige problemen.



het probleem.


als je op een zelfde snelheid met het zelfde toerental en zonder het gaspendaal te bewegen rijd dan gaat de motor haperen tot het motor vermogen helemaal weg is.
als je dan het gas pedaal iets beweegt dan komt hij met een schok weer tot leven ( als je aan het optrekken bent en je houd het gaspedaal in de zelfde stand doet hij het ook)
echter als je vol gas geeft dan gaat hij niet haperen.

en de ene keer doet hij het wel goed doet en de andere keer is het weer helemaal mis zowel bij koude motor en warme motor.

koude en warme start geeft geen problemen is starten en lopen bij koude start werkt de auto choke goed.

voor evt extra gegevens : kenteken SN-HX-48


als er nog meer info nodig is hoor ik dat graag

basjuhh1988

Geplaatst door basjuhh1988 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Als deze auto nog contactpunten heeft, zou ik onder de verdeelkap kijken of de contactpunten oke zijn..een loszittende draad of condensator kan ook...

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Gaat het "motorlampje" óók branden als dit probleem zich voordoet? Zo ja, dan uit laten lezen.

basjuhh1988 (0), 10 jaar geleden

[quote=cor van jaarsveld]Als deze auto nog contactpunten heeft, zou ik onder de verdeelkap kijken of de contactpunten oke zijn..een loszittende draad of condensator kan ook...[/quote]
de auto heeft geen contact punten meer maar een elec ontsteking/verdeler

basjuhh1988 (0), 10 jaar geleden

[quote=hans4074]Gaat het "motorlampje" óók branden als dit probleem zich voordoet? Zo ja, dan uit laten lezen.[/quote]
het motor lampje ging niet branden
maar ik ben gisteren wel bezig geweest met de auto en heb hem zelf toch maar even uit gelezen nu kreeg ik de volgende codes door.

51,52,31 staat bij alle 3 als omschrijving self- correction richness regulation
14 injection ntc sensor
22 idle regulation electro- valve

nou weet ik dat die laatste code iets te maken heb met een stappen motor daar heb ik er nog 1 van liggen die ga ik straks even over zetten


maar die andere 4 codes heb ik geen idee van waar ik moet zoeken iemand een idee?

oja toen ik gisteren weer een proef rit ging maken deed hij weer haperen op de zelfde manier als in de omschrijving en het viel mij op dat hij dan ook vreselijk begint te stinken anders dan een onverbrande benzine lucht eerder een soort verbrand luchje

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

14 - Koelvloeistof temperatuur sensor circuit
51 - Lambda sensor circuit
31 + 52 - Mengsel regeling
Ik zou beginnen met controleren van de koelvloeistof temperatuur. Misschien de sensor, maar bedrading kan ook.
Mocht code 51 dan nog terug komen, dan de lambda sensor + bedrading controleren.
Codes 31 + 52 zullen wel een gevolg van 1 of beide andere codes zijn.

basjuhh1988 (0), 10 jaar geleden

[quote=oldford]14 - Koelvloeistof temperatuur sensor circuit
51 - Lambda sensor circuit
31 + 52 - Mengsel regeling
Ik zou beginnen met controleren van de koelvloeistof temperatuur. Misschien de sensor, maar bedrading kan ook.
Mocht code 51 dan nog terug komen, dan de lambda sensor + bedrading controleren.
Codes 31 + 52 zullen wel een gevolg van 1 of beide andere codes zijn.[/quote]
ik ben er weer mee bezig geweest.

heb de volgende dingen gedaan:

ecu gereset ( om evt oude foutmeldingen er uit te halen)
en toen weer warm laten lopen,
als enige foutmelding tot nu toe krijg ik 14 dus ik denk dat de sensor stuk is daar ga ik een nieuwe voor bestellen morgen moet ik er weer mee op mijn werk zien te komen dus dan later nog weer eens foutmeldingen uit lezen om te kijken of de andere foutmeldingen er ook weer bij staan.


Word vervolgt...

basjuhh1988 (0), 10 jaar geleden

probleem opgelost:

temp sensor vervangen + ecu gereset geen gestotter meer en geen foutmeldingen meer in de ecu.

vandaag is het probleem weer begonnen maar dat komt mogelijk door een nieuw probleem.

word nieuw topic voor geopend iedereen bedankt voor het mee denken!!!

basjuhh1988 (0), 10 jaar geleden

mag slotje op

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.