Peugeot 206: Aansluitschema Peugeot 206 Bouwjaar 2001

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo forum gebruikers ,

Ik heb een kleine vraag , ik ben namelijk op zoek naar een draadschema voor een peugeot 206 met het bouwjaar 2001
en heb internet al een tijdje doorgezocht maar ik kan helaas geen fatsoenlijk of goed leesbaar schema vinden hiervoor.
Ik heb namelijk een 7 polige stekker gehaald om de verlichting voor een trekhaak aan te kunnen sluiten alleen hebben
deze kabels niet dezelfde kleur als bij de draden van het achterlicht ( Heb een universeel setje gehaald )

Dus heeft iemand misschien een schema die hij / zij mij kan en zou willen mailen of mij willen laten weten op welke
manier an ook , zou ik dit gigantisch op prijs stellen ! Je zou ook mogen zeggen als dat eventueel handiger is welke kleur
draad waar voor is bij elk achterlicht met eventueel de kleurcode die op de draad zelf staat zodat ik het daarna alsnog
goed kan gaan aansluiten.

Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp en moeite :)

Met Vriendelijke Groeten ,

Michael

michael_1561

Geplaatst door michael_1561 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

Een universeel setje is miss. in dit geval niet zo makkelijk. In de vakhandel zijn ook setjes verkrijgbaar en voorbereid op type voertuig, de aansluiting / stekkers is dan 1 op 1.
De install. daarvan is slechts 10min en ook nog eens storingsvrij...

Vraag even bij Dabeko (Dalfsen)

Gr. paul

michael_1561 (0), 10 jaar geleden

Ik heb het setje zelf ook bij de Dabeko weg gehaald en daar zat wel een papier bij met welke kabel ik moest aansluiten op de peugeot voor welke functie ,, alleen weet ik echter niet waarvoor de kleuren zijn achter in het knipperlicht van de peugeot en ik kan ook nergens een draadschema vinden waar dit in staat vermeld.

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

Normaal zou je denken dat een schema duidelijk moet zijn. Ik begrijp dat de draadkleuren van Peugeot met dat schema niet duidelijk overeenkomen.
Mogelijk is er iemand op het forum die je daar wel aan kan helpen....

Gr. paul

Hans4040 (310) PRO, 10 jaar geleden

Peugeot werkt met draadnummers, niet met kleuren (de Franse slag).
Gewoon meten op het achterlicht en aansluiten volgens schema wat bij de stekker zit..

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

gewoon met een spanningszoeker kijken op welke draden spanning komt en dan de draden volgens het schema aansluiten
http://www.trailerplus.nl/?aktie=m0&var1...

michael_1561 (0), 10 jaar geleden

Een spanningszoeker doet het niet als ik daarmee wil kijken of er stroom op de draden staat , dit heb ik namelijk gister avond ook geprobeerd.
Heb het gedaan met een multimeter alleen deed mijn remlicht het ineens niet meer , terwijl ik de kabel van de stekker had aangesloten op de draad dat wanneer ik de verlichting aan had staan als enigste 12V op stond. maar toch deed mijn remlicht het niet meer ,, toen ik alles weer los had gehaald deed die het wel weer. Ik vraag om een stroomschema / kabelschema waar dus ook de draadnummers van mij op mogen staan als de benaming van de kabel er ook maar bij staat , zodat dit mij niet weer overkomt en ik het dus een stuk makkelijker aan kan sluiten.

harry4203 (435) PRO, 10 jaar geleden

als je wilt kijken of er stroom door het achterlicht gaat, moet je geen spanningzoeker gebruiken. maar dit terzijde. zoals hierboven reeds 2 keer gemeld, gewoon een spanningzoeker op het achterlicht zetten en meten. als je weet wat je aan het doen bent werkt dit perfect.

michael_1561 (0), 10 jaar geleden

Harry volgens mij klopt jouwn antwoord niet helemaal ,, Je zegt dat als ik wil weten of er stroom op het acherlicht staat ik geen spanningszoeker moet gebruiken , maar een spanningszoeker op het achterlicht moet zetten en meten. Lijkt mij dat dit niet helemaal klopt aangezien je in 1 zin eerst zegt dat ik de spanningszoeker eerst niet moet gebruiken en daarna wel. Maar goed ik heb ondertussen de kabels aangesloten op de achterlichten alleen nu is het michtlicht achter ermee opgehouden.Daar lopen 2 draden naar toe een paarse en een groen gele , aangezien de groen gele van de massa is is de paarse dus de stroomkabel. die kabel heb ik aangesloten op de kabel die voor het mistlicht zou zijn bij de stekker van de trekhaak alleen doet het mistlicht het niet ..

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

Michael

Om je al deze ellende te besparen heb ik jou een specifiek kabelset voor een Peugeot aangeraden.
Indien deze was gemonteerd had je nu met een glimlach op de bank gezeten ;

Dit is allemaal een hoop stress om niets.......

Gr. paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum