Peugeot Partner: Kachelventilator draait constant bij elke schakelaarstand

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Na verdraaien van binnencirculatie naar buitenlucht aanzuigen loopt de ventilator alleen nog maar op de maximale stand. Hoor wel een relais klikken bij verdraaien van de schakelaar. Schakelaar is naar mijn idee wel goed. (ik heb deze gedemonteerd tot de print en doorverbonden op de contactbanen bleef het zelfde probleem vertonen) Als ik het goed heb word de aanjager aangestuurd door het kastje onder de zekeringen. Het betreft een uitvoering met airco.

multispace

Geplaatst door multispace (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

wat zijn de laatste acht van chassisnummerr
dan kunnen we het makkelijker zien hoe de bedrading en aansturing van je kachel loopt.
bedrading ook gecontroleerd of deze nog goed is.

multispace (0), 10 jaar geleden

De laatste 8 van het chassisnummer zijn 60434372. Bedrading is allemaal goed, niet verbrand en geen corrosie op stekkers oid. Het relais dat ik hoor klikken zit trouwens in de buurt van de kachelmotor/weerstand.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

als ik het zo bekijk dan lijkt me de regelunit waar je de kachel bedient niet meer in orde.
andere woorden regelt constant max snelheid aan.

op de motor zit als het goed is 4draden massa en voeding (pin 2 en pin 4 als het klopt)
op de overige twee draden komen rechtstreeks van de bedieningunit af.
uit mijn hoofd zou daar 5volt of lager op moeten staan. hoe lager de voltage hoe langzamer hij gaat draaien.

klopt dit, kan namelijk uit 2 schema's kiezen automatisch airco en met handmatig draaiknop

multispace (0), 10 jaar geleden

Het klopt inderdaad dat er 4 draden naar toe gaan 2 dikke zwart en rood nl massa en voeding en twee stuurdraden direct van de bedieningsschakelaar. Er gaat ook nog een groene draad naar de zekeringenkast terug dit is waarschijnlijk verlichting. Ik ga morgen even meten wat er precies aan spanning naar de ventilator gaat.
De auto heeft een airco compressor maar het is geen klimaatregeling dus gewoon met handbediening.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum