Peugeot 106: 106 loopt niet stationair op LPG

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.1

Vandaag even stukje wezen toeren ...

Ik reed over een stel ribbels in de weg en werd aardig door elkaar geschud , en reed gewoon verder tot de eerste kruising
Daar sloeg de auto af , en wilde vervolgens niet meer starten ...

De keuzeschakelaar maar eens op benzine gezet en ziedaar , hij liep weer !!!

Tijdens het rijden omschakelen naar lpg ,trekt goed , maar stationair is het afgelopen , lijkt alsof ie te rijk loopt ....
Als ik het luchtfilter verwijder loopt ie stationair maar erg slecht .

Ik ben redelijk onderlegd dus na thuiskomst een aantal zaken gecheckt , zelfs de g3 ecu uit elkaar gehad en doorgesoldeerd , geen resultaat ..
Bedrading van de lpg inst gecheckt , zo niks te vinden , alles zit netjes gesoldeerd ...
Slang luchtfilter/verdamper is aangesloten ...
Het is een AG g3 DGC systeem ..

Voor het stuk slechte weg waren er geen problemen dus er moet ergens iets losgetrild cq beschadigd zijn ...

Zou de lamdasonde defect kunnen zijn ? heb de lamdaspanning nog niet gecheckt ..

Het motormanagementlampje brandt niet , dus ik weet t ff niet meer ,,


gr Sjaak

Sjaak van Dam

Geplaatst door Sjaak van Dam (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

sgm (0), 10 jaar geleden

Verdamper inwendig stuk of ontregeld? Je zou de druk eens kunnen (laten) meten.

Sjaak van Dam (0), 10 jaar geleden

Dag Bas


Dat was ook het enigste wat overbleef , ik heb de verdamper na veel gedoe uit elkaar gekregen ..
Hij was erg vervuild en de afdichtrubbertjes van de LPG inlet waren behoorlijk aangedaan , membramen waren nog ok ..
Ik heb twee nieuwe rubbertjes geplaatst en de zaak lijkt weer dicht ..

Als blijkt dat de zaak morgen weer goed loopt regel ik een kompleet revisiesetje ....

Tja crisistijd !!

Thkss

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.