Peugeot 206: achterwisser verwijderen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo
Ik heb een 206 SW en sinds kort heeft het kunstof blok waarin achterruit wissermotor is gemonteerd los gelaten, hierdoor is ook mijn kabel van de achterruit verwarming losgeraakt.
Iemand een idee waarmee de grondplaat weer te lijmen is op de ruit, kan ik de kabel van de verwarming weer hierop vast solderen ? hoe verwijder ik de achterruit wisser.
(dit laatste klinkt belachelijk maak ik krijg er geen beweging in, er zit aan de buitenkant een dopje maar dit ziet er niet uit als of dit los kan.)
Iemand suggesties over dit probleem

willem kruit

Geplaatst door willem kruit (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Het dopje onderaan in de ruitenwisserarm wil eruit. Tis even peuteren met iets van een haakje met een scherp puntje o.i.d. en anders het dopje slopen (dopje is los leverbaar bij de dealer) Daarna het moertje los en dan maar hopen dat je de wisserarm los krijgt van het asje. De grondplaat zou je weer vast kunnen lijmen met ruitkit = de kit waar ze o.a. autoruiten mee lijmen. De bedrading van de achterruitverwarming? De meningen over wel of niet solderen lopen uiteen. Bij solderen bestaat de kans dat de ruit klapt door de plaatselijke hitte van een soldeerbout. Er zijn lijmen die elektrisch geleidend zijn, dus daar zou je eens naar kunnen informeren.

Hans4040 (300) PRO, 10 jaar geleden

[quote=hans4074]en dan maar hopen dat je de wisserarm los krijgt van het asje.[/quote]
Er is een speciale trekker voor te koop:
http://www.autogereedschap.com/a-2535989...

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Heeft Peugeot ook als speciaal gereedschap, maar als het flink vast zit en je draait door, bestaat de kans dat de vleugeltjes van het gereedschap afbreken. Beter kun je (op tijd) overstappen op een poelietrekkertje, maar de kans bestaat bij allebei dat het bronzen busje uit de kunststof wisserarm trekt en op het asje blijft zitten = einde van het wisserarmpje :-(

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

achterwisser is alleen te verwijderen door met een klein slijptolletje de aluminium bus die in de ruitenwisarm zit door te slijpen.
het zit altijd te vast. met trekker krijg je hem niet los, busje zit vast geoxideerd.
als hij wel zo los kwam dan heb je veel geluk.

wat ik doe is het plastic deel eraf breken/slijpen.
dan de bus zelf schuin in slijpen.
van links boven naar rechts onder bijvoorbeeld.
dit ivm de schij (80mm) te groot is om recht erop te zetten ivm de ruit.
rustig aan voorzichtig slijpen en dan met een platte schroevendraaier erin, kwart slag draaien en je hebt hem zonder probleem eraf.

met luchtspuitje alles schoonblazen zodat alle slijpsel weg is

willem kruit (0), 10 jaar geleden

Bedankt voor de fijne reactie's zal dit weekend een poging wagen

bert1201 (0), 10 jaar geleden

Hallo,

toevallig dit weekend gezien bij autodemontagebedrijf. Er bestaat een speciale trekker om de ruitenwisserarm te verwijderen. En dit werkt perfect alleen kost dit ding 170 euro....Dus wellicht goed om deze te lenen.

grtjes Bert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum