Peugeot 206: Motor slaat af bij achteruitrijden

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Goedendag,

De Peugeot 206 1.4 2003 slaat 's morgens met koude motor af bij achteruit draaien van de parkeerplaats op het moment dat de koppeling weer ingetrapt wordt. De rest van de dag nergens last van.
Dit gebeurd een paar keer per week.

Twee keer een aantal dagen voor bij de Peugeot dealer geweest, toen deed de klacht zich helaas niet voor, dag later wel weer. Geen foutcodes aanwezig. Bobine en bougies vervangen om te proberen, geen resultaat.

Auto zit nog in de Bovag garantie, maar de dealer weet het ook niet meer. Ik snap ook wel dat het lastig is als je de klacht niet waarneemt.

Iemand enig idee of bekend met deze klacht?

STZ

Geplaatst door STZ (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

ja maar dat doet hij ook bij vooruit rijden, ik denk vermoed dat hij te weinig toeren maakt als hij koud is

STZ (0), 10 jaar geleden

Nee het is echt alleen bij een klein stukje achteruitrijden.

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

lijkt mij zeer vreemd kan zij dat er een kabel een slechte verbinding heeft en bij achteruitrijden deze geen contact maakt doordat de motor iets kantelt
ik vind het moeilijk om daar een verklaring voor te geven

Hans4040 (290) PRO, 10 jaar geleden

Misschien de draad van de koelvloeistof temperatuursensor doorgesleten en tegen massa...door kantelen van de motor?

STZ (0), 10 jaar geleden

Vandaag van iemand gehoord dat een weerstandje zetten tussen de bedrading van de temperatuursensor zou helpen?
Iemand hier bekend mee?

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

In de tijd van de Peugeot 309, dus langgggggggggggggg geleden, werd dit wel eens gedaan, maar bij een 206 van dit bouwjaar nog nooit meegemaakt of gedaan, dus lijkt me niet de oplossing. De reactie van Hans 4040 hier boven is zeker het bekijken waard.

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Nee dat zal niet helpen ,want u hebt het enkel bij achterruit rijden

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Jan en Hans actief vanavond :-))

Hans4040 (290) PRO, 10 jaar geleden

Niks op straat te doen zeker.. :-)

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Ja we zijn ook wel eens vrij, nou ja vrij we helpen altijd wel iemand

Hans4040 (290) PRO, 10 jaar geleden

weet ik toch...

STZ (0), 10 jaar geleden

De auto is inmiddels weer bij de garage geweest, ze hebben een software update gedaan en tot op heden (1,5 week later) heeft de klacht van het uitvallen zich niet meer voorgedaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.