Toyota Avensis: Reset computer

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine

Het motormanagement lampje brand. Ik heb deze auto een kleine week. Van de vorige eigenaar heb ik te horen gekregen dat het een fout in de computer is. Op het forum hier had ik ook gelezen dat dit vaker voor komt. Ik zou graag de computervwillen resetten. Kan iemand me vertellen hoe ik 'm kan resetten?

Alvast bedankt,

Peter

pela

Geplaatst door pela (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

Hans4040 (190) PRO, 10 jaar geleden

Resetten helpt niet.
Eerst fout zoeken / uitlezen en repareren.
daarna pas resetten...

pela (0), 10 jaar geleden

Het zou een fout in de computer zijn volgens zowel de garage als importeur. Kan verholpen worden door die te vernieuwen. Maar zou eerst graag de comp willen resetten en kijken of het lampje dan weer gaat branden.

Hans4040 (190) PRO, 10 jaar geleden

Foutcodes kunnen alleen gewist worden met diagnose apparatuur.
Als de computer defect is lukt dat ook niet....dus, nieuwe computer.

pela (0), 10 jaar geleden

Ok bedankt.
Peter

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Ik neem aan dat je de auto gekocht hebt onder voorbehoud?.
Nieuwe comp kost 1000 a 1500 euro.
Of dacht je dat het alleen effe resetten was?.

pela (0), 10 jaar geleden

De auto van een goede vriend overgenomen. Deze auto rijdt al enkele jaren met dit probleem. Garage heeft er meerdere keren naar gekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat de fout waarschijnlijk in de computer zit. Ook de importeur kwam hiermee. Auto rijdt zonder problemen.

Peter

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Is dit bij de apk geen probleem dan?.
Volgens mij is de storing een lambda storing als ik me het goed herinner.
Deze storing komt uit de centrale computer.
Is op te lossen met een nieuwe computer,maar deze storing geeft problemen bij de apk.

pela (0), 10 jaar geleden

Klopt is een lambda storing. Na reset blijft de storing een tijd weg. Voor APK mag de lamp niet branden.

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Weet je het foutcodenummer toevallig ook?
Want dit begint te klinken als het bekende probleem van defecte katalysatoren waarbij de computer vervangen moet worden.

Overigens, motorlamp (MIL) mag branden voor de APK met dit bouwjaar.
Pas vanaf 2006 mag de lamp niet branden en dan hangt het ook nog van de foutcode af.
Bij deze moet je alleen door de 4-gas test komen.

k*tVerso2.2D-Cat (0), 10 jaar geleden

Accuklem losmaken (de minpool is het gemakkelijkst), een paar minuten wachten. klem er weer opzetten. Rem intrappen, starten. Soms helpt dit.

daandc (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=k*tVerso2.2D-Cat]Accuklem losmaken (de minpool is het gemakkelijkst), een paar minuten wachten. klem er weer opzetten. Rem intrappen, starten. Soms helpt dit.[/quote]
Ja en als je daarna geluk hebt rijdt ie lekker hondsberoerd of loopt de motor slecht stationair .

Want ecu is zijn leerwaarden kwijt .

Ik heb al meerdere van dit soort figuren gehad met de vraag waarom loopt de auto zo beroerd ik heb alleen de accupool losgehad .

Wissen doe je met een diagnosetester heb je deze echt niet dan moet je ecu zekering 15amp trekken om de code te wissen.

pela (0), 10 jaar geleden

Had hem al gereset door even de accu los te halen. Motor loopt nog mooi maar het lampje ging na een dag weer branden. Ik laat de computer deze week even uitlezen. Wel inmiddels van de vorige eigenaar begrepen dat het een van de lambdasondes zou zijn.

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Is niet de lambdasonde,maar de ECU die kapot is.
Dat is waarschijnlijk de reden waarom de vorige eigenaar de auto weggedaan heeft.
Een ECU kost wel iets meer dan een lambdasonde.

pela (0), 10 jaar geleden

OK bedankt

pela (0), 10 jaar geleden

Inmiddels lambdasonde vervangen en probeer opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.