Peugeot 407: Peugeot 407 SW computer storing

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 ltr automaat

Al sinds een half jaar krijg ik de melding op mijn dashboard scherm dat het ABS en Eps systeem defect is en volgens
Peugeot A'dam-Noord is dat het gevolg van een defecte sensor die vervangen zal moeten worden maar verder heeft dat
geen invloed op het rijden want dat doet deze auto prima. Kort geleden kreeg ik een nieuwe melding van een storting die
(in het rood) aangaf dat het remstsyeem defect was, gevolgd door het woordje STOP (in het rood) en bovendien zag ik
het tekentje van een klokje en dat houdt in dat de snelhiedsmeter niet meer werkt.
Het gebeurde nog wel eens dat als ik even met de auto had gereden en de auto weer startte, dat die waarschuwing verdween
maar dat was maar van korte duur.
De betreffende Peugeto dealer heet twee weken geleden de hele computer van mijn 407 nagekeken en ge-reset maar verder niets kunnen
vinden. Ik heb mijn auto gisteren een winter check laten doen waarbij ze nogmaals de computer op eventuele
storingen hebben gecontroleerd en toen ik vanmiddag met de auto weg reed kwam de stoting voor het rem systeem
niet alleen weer te voorschijn maar dat ging nu ook niet meer uit.
Dat is om wanhopig van de worden, heeft iemand van jullie enig idee waar deze storig in zit en hoe die is op te lossen?
Bij voorbaat dank!

diasastro

Geplaatst door diasastro (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Toch zal uitlezen de oorzaak boven tafel moeten halen, anders kun je weinig. Mocht het ABS lampje op moment van uitlezen niet branden, dus tijdelijk storingsvrij, dan kan er altijd met het diagnose-apparaat "gekeken" worden in het storingsoverzicht in de zogenaamde BSI. De ABS sensoren gaan bij de 407 nogal eens defect. Als de snelheidsmeter ook niet meer werkt, zou dat kunnen duiden op een defect aan de Lv ABS sensor of magneet-ring omdat dit Lv gedeelte van het ABS tevens dienst doet als info voor o.a. de snelheidsmeter Beter omschreven....het snelheids-signaal. Het snelheids-signaal wordt door meerdere componenten gebruikt, dus waarschijnlijk daarom ook de waarschuwing STOP erbij.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum