Peugeot 206: Kilometer teller werkt niet meer

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Hoi,

Ik zit al een tijdje met het probleem dat mijn kilometerteller niet meer werkt,

Achter de teller zit een mechanisme die vaak stuk gaat, deze heb ik vervangen maar dat werkte niet.

Vorige week andere teller op gehaald van de sloop er in geplaatst werkte ook niet.

Nieuwe snelheid sensor er in gezet met de hoop dat dat het was, helaas ook niet.

Kan er ook een relais stuk zijn? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

denny2171

Geplaatst door denny2171 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

als je een andere teller en sensor op de bak al hebt geprobeerd dan kun je nog maar 1ding doen en dat is de bedrading controleren.
hiervoor moet je wel in bezit zijn van de electrische schema's

uit mijn hoofd gingen de draden van de snelheidsensor op de bak naar de motor computer en vandaar via netwerk naar de instrumentenpaneel.
om dit zeker te weten moet ik de laatste acht van chassisnummer hebben

denny2171 (0), 10 jaar geleden

Hoi Werner,

Heb niet stil gezeten, alle draden door gemeten.

Op de stekker zitten een witte, aarde, en oranje draad. de witte geeft stroom en de aardedraad werkt prima. Er zit geen breuk in de oranje draad, eerste meter van de stekker. nu is het zoeken in de kabelboom.

Mijn chassisnummer is VF32CWJZT 40924620

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Zeker weten dat de signaaldraad in orde is?? Peugeot werkt doorgaans niet met draadkleuren, dus de kleur opgeven heeft vaak geen zin want het kan goed zijn dat de kleur van een draad zomaar veranderd bijv. na een doorverbindings-stekker. Het gaat om draadnummers op de draad. Je geeft aan dat oranje overblijft omdat de andere 2 draden 12V en massa zijn. Die oranje draad = draadnummer 465 en die loopt rechtstreeks naar een gele stekker achterop het instrumenten-paneel. Deze gele stekker heeft 26 aansluitingen en draadnummer 465 zit op aansluiting 25 in die gele stekker.

Nog een (waarschijnlijk domme) opmerking, maar na het vervangen van de wagensnelheidssensor heb je toch wel het tandwieltje overgezet? Zo ja...tandwiel in goede conditie? En het tandwieltje zou 17 tandjes moeten hebben aldus de info.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

pin 2 is massa
pin 1 is voeding, wordt via de zekering f32 voorzien van voeding, die voeding loopt via contactslot,
pin 3 is signaal

het signaal gaat direct naar de instrumentenpaneel naar pin 25 op de 26voudig gele stekker
gaat naar de bsi stekker 25voudig geel pin 24
en naar de navigatie gaat hij, echter neem aan dat dit niet op zit.

om op je vraag terug te komen zit geen relais tussen, voeding loopt via contact.

zowiezo de draad op weerstand testen tot aan instrumentenpaneel.

als dit in orde is dan moet je net wat hans zegt de tandwiel dat in de bak zit controleren, kans is dan groot dat hier het probleem zit, als je met boormachine mechanisch de tandwiel kan draaien dan laten kijken of in de auto de snelheid wordt aangegeven. zo ja dan weet je dat het in de bak de tandwiel niet aangedreven wordt,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum