Peugeot 205: distributieriem zit raar

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Motorcode: TD

Beste,

De distributieriem van mijn 205-je zit over het randje van de tandwielen. Breedte vd riem is 2,5cm en de breedte van de tandwielen 3cm.aan de kant van het motorblok zie ik een groot deel van de tandwielen, aan de andere kant hangt de riem er een paar mm overheen, zowel op de pomp, krukas en nokkenas tandwiel, hoe kan dit? En wat kan ik er aan doen? Ben bang dat ie er af kan lopen :'(

Bijvoorbaat vriendelijk dank

boerBon

Geplaatst door boerBon (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1610) PRO, 10 jaar geleden

De riem hoort volledig op de tandwielen te lopen.
Er zal iets in de loop niet helemaal recht zitten / speling hebben , waardoor de riem als het ware naar buiten geduwd wordt.
Controleer de diverse onderdelen op speling en uitlijning.
Als je riem terug duwt op zijn plaats , loopt hij weer naar buiten dan ?
Tandwielen kunnen al zover ingesleten zijn dat hij zowiezo niet meer op zijn plek blijft zitten.

boerBon (0), 10 jaar geleden

Dank voor je reactie,
Ja, als ik hem terug duw loopt ie direct naar de oude positie.
Ik zal de spanners is op speling checken, maar de tandwielen, slijten die..?
(Auto heeft 3 ton op de klok maar heb met deze motoren veeel hogere standen gehaald, nooit versleten tandwielen gehad)

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Er zitten ook nog een geleide-rol en een waterpomp op, dus ook die onderdelen controleren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum