Nissan Micra: distributieketting k12

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Heren monteurs. Vandaag begonnen met het v.v. van een opgerekte distributieketting. (Een vriendendienst, pfffff)
Dit ontaarde in een drama. Alles bijna los behalve de distributiedeksel aan de onderkant. Blijkt dus dat de oliezuigleiding er ook aan vast zit en die is ook verbonden met het tussencarter.Tussencarter ook los gebout. Er zit beweging in,maar niet genoeg. Zit die zo vast in de kit of zie ik een boutje over het oog? ik las oover een aandrijfas losnemen. Klopt dit? En klopt het dat je met een luchtspuit een ontgrendelingspin los moet halen van de variabele nokkenasverstelling en deze dan op een merkteken moet zetten voordat je hem loshaalt. Wie weet raad. Gr.

hobbybobby

Geplaatst door hobbybobby (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Micra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Nissanwielmonteur (0) PRO, 10 jaar geleden

Als je er 12 bouten uitgedraaid hebt dan moet hij los zijn.

hobbybobby (0) PRO, 10 jaar geleden

Ok Ton. Dan zal ik eens gaan tellen. En de rechteraandrijfas???

Nissanwielmonteur (0) PRO, 10 jaar geleden

Die kan je laten zitten. Wel moet je de ijzeren plaat die tussen motor en bak zit een beetje het vliegwiel indrukken anders kan de pan niet zakken.

hobbybobby (0) PRO, 10 jaar geleden

Ton, nog 1 vraagje voordat ik weer een poging onderneem om die distributieketting te vervangen. Het werkplaatshandboek zegt dat je bij een handgeschakelde v-bak de v-bak uit moet bouwen om de bovenste oliepan te kunnen demonteren? Maar dat is niet nodig??? gr.

Nissanwielmonteur (0) PRO, 10 jaar geleden

Nee. Zie boven je bericht.

hobbybobby (0) PRO, 10 jaar geleden

Ton. Het is gelukt. Nieuwe ketting zit er op. Hopen dat inlaatnokkenas ook goed staat.
Merktekens van Vanoskoppeling staan weer op de originele plek. Uitlaatnokkenas merkstip staat op 12 uur en krukasspie ook op 12 uur. Voor de rest heb ik de gouden schakels met monteren op de streepjes gehouden. Dinsdag na het weekend auto afbouwen(weinig tijd) en starten. Ben benieuwd. Je hoort het wel of het gelukt is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.