Peugeot 207: Trekhaak peugeot 207sw outdoor

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v vti

Graag wil ik een trekhaak monteren maar zie bij verschillende fabrikanten dat de trekhaak niet geschikt is voor de outdoor versie. Kan iemand mij vertellen wat de reden hier van is?

koenie79

Geplaatst door koenie79 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

de kans is aanwezig dat de bevestigingsgaten anders zitten. of dat de bumper iets anders is gevormd waardoor de kogel niet vergenoeg achter de auto uitsteekt, met gevolg dat je geen aanhanger erachter kan doen.

op servicebox zelf kan ik ook niet direct iets vinden of de trekhaken onder een outdoor model kunnen.
als je de laatste acht van chassisnummer geeft dan kan ik meer zien

koenie79 (0), 10 jaar geleden

Werner dank je voor de reactie.

Het gekke is dat er menig auto van dit model rond rijd/te koop staan met een trekhaak.
De laatste 8 cijfers zijn:34576460
[url=http://postimg.org/image/51grrde5x/][img]http://s2.postimg.org/51grrde5x/peugeot_...[/img][/url]

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

via de pc kan ik niet zo zeggen waarom ze zeggen ex outdoor. volgens peugeot kom je uit op 1 onderdeelnummer en meer keus is er niet
dus die zou moeten passen volgens de servicebox van peugeot.
gaat om vaste trekhaak 9626lt, en voor afneembare kogel 9626lv.
met vaste kogel kost 140euro en afneembare kost 270euro.
kabelset is 220euro, zit een aparte computer bij.
totaal montage tijd voor alles staat op 3uur, 1uur voor de trekhaak en 2uur voor de kabelset.
voor deze auto heb je de duurdere kabelset nodig. je computer moet tegen een kast vertellen welke lamp van je aanhanger aan moet of uit moet.
dus na montage moet de trekhaak altijd ingeleerd worden. Zover ik weet kan de dealer dit alleen.
dit is nodig om onder andere je mistlamp te voor zorgen dat deze uit blijft als je aanhanger achter hebt hangen. en je parkeersensoren.

heb net ff gekeken op trekhaakshop.nl trekhaken.nl(hierbij is inc montage bij een van de partners)
voor zover ik zie ben je bij dealer niet veel duurder uit, dit puur geschat op de onderdelen.

ik denk eerder dat er een fout gemaakt wordt in de omschrijving van de auto dan dat outdoor heel verschillend is.
als je bij dealer laat doen dan kun je eigenlijk nooit fout gaat. ivm dit op basis van chassisnummer alleen mogelijk is.

koenie79 (0), 10 jaar geleden

Dank je voor de informatie.
Ik heb inmiddels offerte opgevraagd voor de trekhaak zodat ik hem zelf kan monteren.
Verder zie ik dat er verschillende kabels zijn.
Zo zijn er kabels waar geen dealeractivatie voor nodig is. Bijvoorbeeld Merk: GDW
Artikelsoort: 7 polig
Fabrikantnummer: GSET0313
Kunt u mij vertellen wat de reden hier van is?

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

Dan heb je een set van een euro of 60
echter dit kan niet op de 207 of welke andere nieuwe auto.
als je dan je aanhanger aankoppelt is de weerstand van de lampen niet in orde, dan krijg je melding lamp defect, en mogelijk dat hij totaal niet werkt.

je moet een module hebben die ingeleerd dient te worden door de dealer. dit ten behoefte voor de lamp controle op de auto en eventueel parkeerhulp die dan direct ook uitgeschakeld wordt als je een aanhanger er achter hangt.
je krijgt dus altijd een kabelset met een computer,

mijn advies is ook pak altijd een 13polig stekker, dan kun je altijd elke aanhanger erachter hangen, dan kun je nog een verloop in zetten om naar 7polig stekker te gaan.
zo past zeker elke aanhanger op je auto.
enige punt is dat soms van de 13polig stekker de constante en/of geschakelde plus niet in de kabelset bij zit. daar moet je dan weer een aparte kabelset voor hebben.
deze zit ook weer op de computer (tenminste de kabelset van peugeot)

op de orginele kabelset van peugeot zit geen geschakelde plus maar de beschrijving die erbij zit is denk de beste beschrijving die je kan hebben.

Als je niet weet hoe je het exact moet doen, is mijn advies neem de orginele spullen, dan weet je A dat het past. Kan ik altijd je nog wat bijsturen mocht je tegen problemen lopen.
Tevens zit er voor zowel de kabelset als voor de trekhaak een beschrijving bij hoe je het moet doen, stap voor stap als afbeelding in kleur.
Makkelijker kan het dan niet meer.
De imitatie zit dat vaak niet bij, heel sumier en altijd dan zwart/witdus niet echt duidelijk. Als ik zie dat de vaste trekhaak orgineel ongeveer even duur is als imitatie, dit zelfde geldt voor de kabelset.
is mijn advies neem orgineel spullen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum