Peugeot 807: ESP uitgeschakeld

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 Hdi

Ik krijg telkens ik vertrek met mijn 807 enkele meters verder de melding: ESP/ASR buiten werking. Is dit gevaarlijk? Ik dacht dat sommige mensen hun ESP zelfs uitschakelen maar ik weet niet hoe dit moet. Kan ik dit bv ook doen zodat ik deze melding niet meer krijg en ik ook niet onmiddellijk naar de garage met lopen? ik ben een zeer voorzichtig chauffeur en ben nog nooit geslipt. Ik dacht dat ESP stabiliteitscontrole was maar wat ASR wil zeggen weet ik ook niet. Wie kan me wat tips of info geven? alvast bedankt.

dekleinewitte

Geplaatst door dekleinewitte (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 807? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

Simpel gezegd ja is gevaarlijk
op dit moment werkt je esp niet. als hij die melding geeft werkt zowel de abs en esp niet.
kans aanwezig dat er een wielsensor defect is. laten uitlezen en de defect repareren.

dekleinewitte (0), 10 jaar geleden

Maar als mijn ABS niet werkt moet hiervan toch ook ver verklikkerlichtje branden en dat is niet het geval. wat heeft ABS te maken met ESP en ASR?

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

ESP en ASR zijn software functies die ingebouwd zijn in de ABS computer.
ASR = Anti Slip regeling. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Electronic_...

dekleinewitte (0), 10 jaar geleden

Ik heb vandaag het probleem voorgelegd bij mijn plaatselijke garagehouder en deze ging het navragen bij een collega die bij een peugeot garage werkt. Probleem is dat ik mijn 807 niet vertrouw op gebied van elektronika snap je?
te pas en te onpas krijg ik foutmeldingen vooral storing uitlaatgassen. Wat ik ook vreemd vind is dat het lichtje van de ABS niet brand en dat zou dan toch ook moeten branden he.
misschien weer één van de zovele plotse foutmeldingen maar ik laat het zeker nakijken.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

welke storing krijg je op je storing uitlaatgas.
Het kan te pas en ontpas voorkomen maar dat ligt net aan de storing waar hij op getrigerd wordt.
Zit hij precies op de grens dan ligt het aan zoveel dingen of hij even wel of niet storing aangeeft. Maar in het systeem blijft hij wel even staan.
qua electronica valt de laatste jaren mee, je moet alleen weten hoe je moet zoeken.

Als je op contact zet brandt dan de abs storing lampje wel. zo nee dan kan het zijn dat het lampje defect is.

Mijn advies laat hem bij de dealer uitlezen en vraag de lijst met alle storingen op. zet de storing codes hier alle neer en dan kunnen we je daar ook wat meehelpen.
wat ik niet weet, dat kan goed een ander wel weten

MJS (0), 9 jaar geleden

[quote=trucker0werner]Simpel gezegd ja is gevaarlijk
op dit moment werkt je esp niet. als hij die melding geeft werkt zowel de abs en esp niet.
kans aanwezig dat er een wielsensor defect is. laten uitlezen en de defect repareren.[/quote]
ik heb de zelfde storing in mijn 2004 C8, ABS werkt gedurende deze storing wel gewoon. (wel bij mij in ieder geval)

dekleinewitte (0), 9 jaar geleden

Ik ben er ondertussen al zo aan gewend dat ik niet eens meer let op de storingen.alles werkt en als ik een storing krijg die blijft branden leg ik de motor aan het volgende stoplicht even stil en na een herstart is het meestal weer OK.
ik heb hem nu inmiddels 10 jaar en 185.000 km en over het algemeen is het een zeer aangename auto om mee te rijden maar betrouwbaar is hij niet. Er bestaat zoiets als je leert er mee leven en dat doe ik ook.
nog een jaartje of 3 a 4 en dan wordt hij vervangen maar waarschijnlijk geen peugeot meer.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.