Peugeot 206: temperatuur peugeot 206

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: ???

Hallo,

ik heb even een vraagje.
mijn temperatuur van mijn peugeot wordt niet warmer dan 80 graden. hangt soms zelfs net onder de 80graden. dit is sinds het s'ochtends kouder is.
Is dit normaal/goed?
ik rij bijna elke dag 30 km naar mijn werk. de auto heeft dan wel minstens 20km nodig om de van 0 tot 80 graden te komen.
last stond ik een tijdje in de file en liep de temperatuur boven de 90graden op. zodra ik weer gas kon geven liep de temperatuur weer terug naar de 80 graden.

Moet ik hiermee naar de garage of is het vertrouwd om zo te rijden en beschadig ik de motor niet?
Word vaak gezegd dat met koude motor rijden slecht is.
Maar ik heb dan ook 0,0% verstand van auto's.

Alvast bedankt.

Groetjes bianca

biiancaa88

Geplaatst door biiancaa88 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1445) PRO, 10 jaar geleden

Waar stond de temperatuur op toen het warmer was ? , stond deze toen wel op 90 graden , dan zou het goed kunnen zijn dat je thermostaat niet goed werkt.
Deze vervangen lijkt me raadzaam , een te koude motor gebruikt ook meer brandstof en slijt harder , theoretisch gezien.

biiancaa88 (0), 10 jaar geleden

Geloof dat hij toen tussen 80 en 90 graden hing..
Maar eind oktober ook pech met temp gehad. toen is thermostaat, verzekering en koelfan... vervangen.
Sinds dien valt mij dit op.
maar is het ook normaal dat motor er zo lang over doet om naar de 80 graden te klimmen??

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Normaal gesproken zou die na zo'n 5 km toch zeker wel op temperatuur moeten zijn.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.