Peugeot 206: Banden? geluid tussen de 30km en 50km

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Afgelopen vrijdag 206 gekocht maar nu komt er een soort schurend geluid dit is alleen met een bepaalde snelheid tussen de 30 en 50km p/uur.

Verkoper gaf aan dat de homokineten vervangen zijn en dat het kon zijn dat de auto te lang heeft stil staan, afgelopen weekend 300 km gereden alleen geluid blijft.

Iemand enig idee?

jwmeijerink

Geplaatst door jwmeijerink (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Dennis120506 (0), 10 jaar geleden

alle remmerij al na gekeken?

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Géén garantie ??

kaleido 1 (980) PRO, 10 jaar geleden

Als de rechter aandrijfas een steunlager heeft , kan deze het geluid ook veroorzaken.
Maar geen garantie zoals ralf ook al vraagt ?

jwmeijerink (0), 10 jaar geleden

Gisteravond nog wel de verkoper gesproken, blijft aangeven dat de auto 1 maand heeft stil gestaan en dat we er even mee moeten rijden. Wil er dan nog wel even naar kijken. Verkoper geeft aan dat de auto een grote beurt heeft gehad met APK en dat er geen bijzonderheden waren. Staat op de APK ook geen vermelding dat er iets mis zou zijn of aankomende reparaties.

Nog even gereden maar het is alleen maar bij 30 tot 50 km per uur.

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Dus géén garantie.
Zitten er platte kanten aan je bvanden.?

jwmeijerink (0), 10 jaar geleden

Ralf, er ziten geen platte vlakken aan de banden, profiel is goed

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Steunlager aandrijfas losnemen en controleren.

jwmeijerink (0), 10 jaar geleden

ga ik doen, laat het je weten dankjewel

kaleido 1 (980) PRO, 10 jaar geleden

Dat vroeg ik 3 dagen geleden ook al Ralf , maarja alles op zijn tijd , ik lees het wel.

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Klopt Kaleido, maar TS geeft geen respons. Hij heeft gezien dat er geen platte kanten aan zijn banden zitten.
De verkoper zegt: auto is goed. heeft GB gehad etc. (wij van WC-eend, adviseren WC-eend)....

Dus ik wacht af.

voyager (0), 10 jaar geleden

Zou het geluid niet toevallig het afrolgeluid van de banden kunnen zijn?

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.