Peugeot 307: slot vervangen peugeot 307 1.4

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

2 sleutels 1 met radiograf ab 1 zonder radiogr. ab . beide sleutels passen niet meer in het slot (krijg hem er niet meer volledig in). de ene sleutel zonder radiografisch ging er na veel olie gebruik wel in en dan deed de vergrendeling en ontgrendeling het gewoon bij alle deuren. Echter nu doet deze het ook niet meer. Wat nu? de radiografische sleutel gaat er ook niet in. Ook doet hij het radiografisch niet goed. hij loopt na 2 dagen namelijk vollledig leeg. ik heb verder gelezen dat dit komt omdat de radiogr ab dan steeds blijft communiceren met de boordcomputer. kan dit op een goedkope manier opgelost worden? Kan ik dit zelf uitvoeren.

ik krijg wel een melding bij aanzetten van contact : allemaal nullen en een sleutel teken. ik heb al 3 maal eerder een gloednieuwe batterij erin gestoken, deze lopen allemaal leeg na 1-2 dagen. bij plaatsen van nieuwe batterij doet hij het weer een paar dagen. bij het vergrendel knopje gaat hij wel toeteren wanneer ik voor de 2e maal de auto op slot zet en gaan ook de lichten snel knipperen, kan dit hier iets mee te maken hebben? vreemd.

wat kost het zelf plaatsen van een nieuw slot en waar kan ik informatie krijgen / vinden hoe dit zelf te doen. en wat kost dit als ik dit bij de garage laat doen?

wat kost een nieuwe sleutel met radiogr afstandbediening( liefst 2 stuks) met een nieuw slot (heb enkel een slot linksvoor).

hoe kom ik achter het echte probleem? moet ik eerst naar de dealer om de auto te laten uitlezen. ik denk ook dat de auto software al lang geleden geen update heeft gehad. kan dit hier ook mee te maken hebben (wat betreft afstandbediendingsprobleem) en wat kost uitlezen en updaten van software als ik enkel dit uit laat voeren ongeveer?

ik hoop op een goedkope oplossing want mijn portemonnee is leeg. Hopelijk kan iemand mij een stukje op weg helpen? Alvast bedankt!

ndw

Geplaatst door ndw (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

ndw (0), 10 jaar geleden

overigens is de ab een zonder ledje en met 2 knoppen (ontgrendel en vergrendel) mocht dit van belang zijn.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

voor het inleren van de sleutel moet je hoe dan ook naar de dealer toe om in te leren , daar kun je de betreffende vragen ook direct stellen.
even met de auto naar de dealer en daar de vragen stellen

je schrijft zelf dat je krab bij kas zit.
dan zou ik zeggen laat de afstandbediening even voor wat het is en monteer een nieuwe portierslot. dit ook voor de portierslot, zie zelf geen prijs in het systeem staan. magazijn kan daar dan wel achterkomen

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

De nullen die je ziet bij het op contact zetten is de oliniveau indicator. Het bacotje is de onderhoudsindicator, misshien is het handig om hiervoor eens in het instructieboekje te kijken. Prijzen zijn ze niet zo gek op op deze site. Als ik het zo lees met het snel leeg trekken van de batterij lijkt het mij dat de handzender electrisch defect is. Je kunt de print ereens uit halen, misschien zit er egens oxudatie die je voorzichtig wg zou kunnen poetsen, maar meestal is het een kwestie van vervangen. Het portierslot is, zoals ik het lees, inwendig niet meer stabiel. Ook dit is een kwestie van een nieuwe plaatsen. Ik zou hier trouwens niet te lang mee wachten: als het slot echt niet meer wil en de batterij is leeg, kom je er niet meer in aangezien de auto enkel maar 1 cilinderslot heeft.

ndw (0), 10 jaar geleden

@truckerOwerner: bedankt voor je reactie ik zal idd eens informeren bij de dealer voor een indicatie vervangen portierslot

@wkhoek: Ah bedankt voor de tip ivm de olie indicator. onderhoudsindicator heb ik inmiddels ook op de site gevonden , bedankt! Handzendertip zal ik eens proberen voordat ik hier een evt nieuwe voor aanschaf. bedankt!

ndw (0), 7 jaar geleden

@wkhoek: heb idd oxidatie gezien en weggepoetst. echter na nieuwe batterij zelfde klachten, loopt nog leeg

@truckerowerner: portierslot laten vervangen bij garage: dit dus opgelost , bedankt.

ndw (0), 7 jaar geleden

probeer bij de handzender het nog eens met een nieuwe batterij. mocht dit niet lukken open ik een nieuw topic. bedankt voor jullie hulp.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.