Peugeot 106: Auto start niet. Geen vonk

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100

Ik hoop dat men mij kan helpen.
Bij de Peugeot 106 is het probleem dat hij niet vonkt.
Inmiddels is de bobine (nieuw), BDP sensor (nieuw) en het veiligheidsrelais (sloperij) vervangen maar met tot nu toe geen resultaat.
Ik ben ten einde raad. Het enige wat ik me nu nog kan voorstellen is dat de boord computer defect is.
Het probleem deed zich voor nadat we hem een grote beurt hebben gegeven. Nieuwe bougie (Bosch Platinum) en nieuwe bougiekabels.
Hij deed het hierna perfect en starte zonder enig probleem. De dag later 's morgens ook starten lopen en 's middags was het afgelopen.
Ik krijg gewoon geen vonk.

Wat kan hier aan de hand zijn??????????

Murasaki

Geplaatst door Murasaki (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

kaleido 1 (1610) PRO, 10 jaar geleden

Geen zekering defect ?
Spanning gemeten op de diverse componenten , bobine bv.

Murasaki (0), 10 jaar geleden

Nu de bobine is vervangen. Maar zover ik weet is het ontstekingssysteem niet gezekerd. Mocht jij wel weten dat er een zekering tussen zit dan HOOR ik dit heel graag van je.

kleijn (0), 10 jaar geleden

verdeler kap misschien ?

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Heb je vonk op de bobine kabel ? Heb je benzine inspuiting ?

Theo Sparenburg (5), 10 jaar geleden

Om het een en ander uit te sluiten moet je, zoals al eerder is opgemerkt, gaan meten.
Krijg je ook geen vonk op de bobinekabel? Als je daar geen vonk krijgt komt er dan wel spanning op de ingang van de bobine?. Als je geen vonk krijgt op de bobinekabel moet je richting verdeelkap, rotor en onstekingsmodule gaan zoeken.



vr.gr. Theo



vr.gr. Theo

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=Theo Sparenburg]Om het een en ander uit te sluiten moet je, zoals al eerder is opgemerkt, gaan meten.
Krijg je ook geen vonk op de bobinekabel? Als je daar geen vonk krijgt komt er dan wel spanning op de ingang van de bobine?. Als je geen vonk krijgt op de bobinekabel moet je richting verdeelkap, rotor en onstekingsmodule gaan zoeken.



vr.gr. Theo[/quote]
Klopt niet helemaal Theo als je geen vonk op de bobinekabel hebt kun je de verdeelkap en rotor uitsluiten want die zitten na de bobinekabel

Theo Sparenburg (5), 10 jaar geleden

Natuurlijk heb je gelijk Jan Geuze. In de laatste regel van mijn verhaaltje moet het woordje geen vervangen worden door het woordje wel. Opstelfoutje. Sorry.



Vr.gr. Theo

Theo Sparenburg (5), 10 jaar geleden

Om verwarring te voorkomen hier mijn aangepaste verhaaltje.

Om het een en ander uit te sluiten moet je, zoals al eerder is opgemerkt, gaan meten.
Krijg je ook geen vonk op de bobinekabel? Als je daar geen vonk krijgt komt er dan wel spanning op de ingang van de bobine?. Als je wel vonk krijgt op de bobinekabel moet je richting verdeelkap of rotor gaan zoeken.


vr.gr. Theo

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Deze wagen zou uitgerust kunnen zijn met een af fabriek startblokkeer systeem. Bij de eerste uitvoeringen hiermee wilden deze nog wel eens storen. Brand het diagnose lampje wel als de wagen op cintact tast? Heb je ook geprobeerd met de reserve sleutel?

Murasaki (0), 10 jaar geleden

Nu alle zekering zijn goed, de auto heeft geen rotor en verdelerkap. Het enige wat ik kan bedenken nu is dat inderdaad de startonderbreker de boosdoener is. Het lampje op het dashbord brand. Het is een ontstekingsprobleem.
Wat kan ik aan de startonderbreker doen??

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Heb je de reserve sleutel? Dan zou je die kunnen proberen. Anders kan de dealer met diagnose gereedschap zien wat de status van de startblokkering is als de wagen op contact gezet wordt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.