Citroën Xsara Picasso: Kachelmotor Xsara Picasso demonteren

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine

Goedenavond,

Ik wil bij een Xsara Picasso de kachelmotor demonteren. Er zit een hinderlijk piepje in.
Ik krijg alleen met geen mogelijkheid de motor verwijderd. Ik zie ook niets zitten waarmee hij geborgd zou zitten.
Er zit 1 mm. speling op, maar krijg hem niet los.

Is hier een bepaald "trucje" voor nodig, of zit toch ergens een borging dien ik over het hoofd zie. Hij zit ook op zo'n heerlijke plek weggewerkt.

Lisher

Geplaatst door Lisher (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara Picasso? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jhl (0) PRO, 10 jaar geleden

Voor zover ik mij herinner zit die naast het gaspedaal. Je moet het pedaal uitbouwen en een staaf die in de weg staat geloof ik. Als je hem er al uit krijgt, moet ook heel minutieus tewerk gaan bij het monteren. Anders is hij onmiddellijk terug "naar af" : ventilatorvleugeltjes kraken af.
Suc6

Lisher (0) PRO, 10 jaar geleden

Klopt. Hij zit vrij hoog geplaatst rechts van het gaspedaal. Probleem is dat wij nog niet eens zover zijn gekomen om het eruit te krijgen.
Dat is punt 2. Maar we krijgen hem niet los uit het kachelhuis. Het lijkt me dat je hem een slag moet draaien om los te krijgen, maar dat lukt dus niet.

digit (0) PRO, 10 jaar geleden

Hoi Hermen,
Je moet inderdaad de stuurstang losmaken en zorgen dat je niet meer met het stuur draait ivm met het airbag contact.
De kachelmotor moet je rechtsom draaien om hem los te maken.(soort bajonet)
Het gaat allemaal maar net maar het moet lukken.
Succes ermee.

Gr. John

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.