Peugeot 307: motor olie in rem systeem

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel

motor olie in rem systeem wie weet hoe dat komt
of hoe het kan
groetjes gerhard

gerhard-hermien

Geplaatst door gerhard-hermien (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

40 Reacties

harry4203 (450) PRO, 10 jaar geleden

wees eens duidelijk. wat voor dieselmotor ligt erin? is het wel een 207, gezien bouwjaar? zit het bij de remvloeistof of in de bekrachtiger?

gerhard-hermien (0), 10 jaar geleden

ik weet zo niet welke motor er in zit maar het zit in de rem vloeistof
de auto is van mijn dochter
heb zo de papieren niet bij de hand

gerhard-hermien (0), 10 jaar geleden

goedemorgen

ikh ad gisteren gemeld dat het een 207 was maar het is een 307 hatchback met een 1.2 diesel turbo van 2005
sorry was een typ foutje
maar het probleem is daar door nog niet op gelost
het zit bij de olie zit bij de rem vloeistof

harry4203 (450) PRO, 10 jaar geleden

een 1.2 diesel bestaat bij ons niet, maar dit terzijde. als de olie echt bij de remvloeistof zit,(ik vraag me af hoe je zeker weet dat het motorolie is) kan er naar mijn bescheiden mening alleen maar door een of andere lomperd olie in het reservoir gegooid zijn ipv remvloeistof. door bv een kapotte vacuumpomp zou er olie in de bekrachtiger kunnen komen, maar dan komt het nog niet in het remvloeistofreservoir.

gerhard-hermien (0), 10 jaar geleden

ja harry ik weet het ook niet maar de auto staat op dit moment in de garage en de kosten zou op ongeveer 2000 euro komen om het te laten maken
groetjes
gerhard

harry4203 (450) PRO, 10 jaar geleden

pardon?

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Dit is wel een heel erg vreemd verhaal.

hobby-monteur (0), 10 jaar geleden

Ik denk,zo tussen de regels door gelezen,dat er wel iets aan de hand is,maar dat de boodschap verwaaid aan is gekomen door gebrek aan technische kennis.

Highway (120) PRO, 10 jaar geleden

Is de remolie niet zo oud en vervuillt dat het op motorolie lijkt?

harry4203 (450) PRO, 10 jaar geleden

die gedachte had ik eigenlijk ook, maar voor 2000euro remvloeistof verversen is best flink aan de prijs.

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

Als er daadwerkelijk remolie in is gekomen , is het volledige remsysteem aangetast , en dat kan de kosten verklaren .
Remde de auto nog wel normaal , want als er motorolie in is gekomen , zwellen de remcupjes van je hoofdremcilinder als eerste op , en blijft de rem aanlopen , wordt dus echt heet.
Wie heeft er geconstateerd dat er motorolie in zat ? en waren er remklachten ?

gerhard-hermien (0), 10 jaar geleden

hallo
ja er waren rem klachten als ze de pedaal in wou trappen was die hard en ging daarna langzaam naar beneden
de auto staat nu bij de garage en deze heeft ook geconstateerd dat er olie in de rem systeem zat
maar ik snap nog steeds niet hoe dit mogelijk is
gerhard

Hans4040 (310) PRO, 10 jaar geleden

Kan nooit vanzelf, is een op zich staand systeem....iemand heeft het in het remvloeistof potje gegooid.

gerhard-hermien (0), 10 jaar geleden

nou dat is bijna niet mogelijk wand ze rijd er de hele dag mee maar er iss nog wel iets er zit namelijk al de 4 turbo in eerstging onder eg stuk de tweede naar ongeveer 4 weken de derde inde garage zelf en nu zit de 4 er nu ogeveer 4maanden in

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

Er groeien toch ook geen bananen aan een appelboom ?,deze 2 dingen staan totaal los van elkaar , of er moet iemand een andere mening hebben ?
Turbo nu weer kapot dan ?
Als je een band plakt maar de spijker erin laat zitten , krijg je hetzelfde verschijnsel , wel de oorzaak opsporen/wegnemen lijkt mij.

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Als het inderdaad motorolie is, dan kan het niet anders als dat er bewust of onbewust door een niet al te ruim denkend individu olie in het verkeerde gaatje is gekiept.

harry4203 (450) PRO, 10 jaar geleden

t wordt wel een mooi kerstverhaal zo, steeds spannender.

Hans4040 (310) PRO, 10 jaar geleden

Tja...we kunnen dit wel blijven roepen, maar dat heeft geen zin.
Auto laten repareren en klaar...

gerhard-hermien (0), 10 jaar geleden

hallo
vanmiddag met iemand overgehad auto word maandag weg gehaald bij die garage en gaat nu naar eendere garagedinsdag weet dan meer en verder nog een fijne zondag

Hendrik4290 (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=gerhard-hermien]nou dat is bijna niet mogelijk wand ze rijd er de hele dag mee maar er iss nog wel iets er zit namelijk al de 4 turbo in eerstging onder eg stuk de tweede naar ongeveer 4 weken de derde inde garage zelf en nu zit de 4 er nu ogeveer 4maanden in[/quote]
Die 1.6 dieselmotor is bekend voor turboproblemen in sommige gevallen.
Als een garage al de 4de turbo geplaatst heeft dan weten ze daar duidelijk niet waarmee ze bezig zijn.
Er is een voorgeschreven procedure die moet gevolgd worden anders heeft het geen enkele zin.
De oorzaak moet eerst aangepakt worden, zoek maar eens op internet, je komt het heel veel tegen.
De vacuümpomp van de remmen zal ook wel kapot zijn, deze vervangen hoort ook bij de procedure.

firedriver (60), 10 jaar geleden

Volgens mij heeft mischien iemand gewoon motorolie erin gegooid, zou toch een zonde zijn, oliecircuit motor en het remsysteem zijn toch totaal van mekaar gescheiden, gewoon de hele remolie vervangen door echte remolie i.p.v motorolie als dat niet telaat is.
Gr.Jantje

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik volg dit met spanning, vind het wel een leuk verhaal , maak zoiets ook regelmatig mee koelvloeistof in olie dop, olie in expansie tank, en zelfs stuur bekrachtings olie in rem systeem,

gerhard-hermien (0), 10 jaar geleden

hallo jongens
de auto word van daag op gehaald en naar een andere garage bracht
ik hou jullie op de hoogte als er nieuws is, ik wacht zelf ook in spanning af wand ik begrijp er niks meer van
kan zelf toch wel aardig sleutelen maar dit ook nooit mee gemaakt
maar ik houd jullie op de hoogte als ik wat nieuws hoor
gerhard

gerhard-hermien (0), 10 jaar geleden

hallo monteurs

nou hier de uitkomst van het probleem het heeft langer geduurd dan gedacht
er is een nieuwe vacum pomp opgezet de eco klep is schoon gemaakt de zuigers zijn bij gesteld een spiraal is vervangen de auto loopt weer en gaat zo snel mogelijk weg
in ieder alle bedankt voor het helpen en tot kijk maar weer

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=gerhard-hermien]hallo monteurs

nou hier de uitkomst van het probleem het heeft langer geduurd dan gedacht
er is een nieuwe vacum pomp opgezet de eco klep is schoon gemaakt de zuigers zijn bij gesteld een spiraal is vervangen de auto loopt weer en gaat zo snel mogelijk weg
in ieder alle bedankt voor het helpen en tot kijk maar weer[/quote]
sorry maar wat heeft dat met olie in het remsysteem te maken eco klep ? zuigers bij gesteld ( welke zuigers) spiraal vervangen (wat voor spiraal) komt misschien vreemd over maar dat zou ik toch willen weten, kan ik misschien nog wat van leren

thorpe (0) PRO, 10 jaar geleden

Sieto begrijpt het

vrg Thorpe

harry4203 (450) PRO, 10 jaar geleden

denk dat de berijder wederom gefopt is, zoals omschreven slaat de rep als de spreekwoordelijke lul op een drumstel.

richard9712 (0), 10 jaar geleden

Eco klep word de EGR klep mee bedoeld neem ik aan.

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

Broodje aap van of de kfc of die grote gele M , gaarne uitleg , want zie ook de link niet met de motorolie in remolie ?
Vacuümpomp is vervangen
Egr is gereinigd
Kleppen gesteld
Gloeistiften vervangen
Dit is mijn vertaling , ook nu zie ik in dit verhaal het remoliepotje niet voorbij komen.
Maar TS is blij , en wat er nu precies aan de hand geweest is , zal wel een raadsel blijven.

gerhard-hermien (0), 10 jaar geleden

hallo jan
de gloei stiften zijn vervangen maar van ik heb ook nog niks gehoord van de rem olie verder morgen avond komt mijn dochter weer thuis

morgen kom wel meer te weten

groetjes
gerhard

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Ik denk dat dochterlief iets bijgevuld heeft en nu wijselijk haar kaken op elkaar houd.
Olie komt niet zomaar in een rempotje,dat kan gewoon niet zonder dat dat van buitenaf gebeurd.

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=primera p11]Ik denk dat dochterlief iets bijgevuld heeft en nu wijselijk haar kaken op elkaar houd.
Olie komt niet zomaar in een rempotje,dat kan gewoon niet zonder dat dat van buitenaf gebeurd.[/quote]
Jij zegt (schrijft het) en ik denk dat ook wat het is onmogelijk dat dit zonder menselijk falen is gebeurt

harry4203 (450) PRO, 10 jaar geleden

en dit was weer een verhaal uit het leven van dikkie dik. nou ja, klant tevreden, probleem opgelost dan maar.

gerhard-hermien (0), 10 jaar geleden

hallo allemaal
nou heb van avond nog nagepraat met mijn dochter door dat de vacum pomp stuk was en open is blijven staan kon het ene met het andere gebeuren kwam er olie in de leiding zodoende
maar alles is op gelost in ieder geval iedereen bedankt die mee gedacht hebben dit euvel op te lossen
groetjes
gerhard

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Dan zal ik kort zijn, DAT BESTAAT NIET en ik laat het hier bij hou een ander voor de gek, ik loop al iets langer mee

harry4203 (450) PRO, 10 jaar geleden

ik ook , idd ge.... van een dronken aardbei. zal zoals ik in eerste instantie al vroeg wel een bekrachtiger geweest zijn die vol olie stond.

moderator (0) PRO, 10 jaar geleden

Heren, de TS is tevreden en laten we het daar maar bij houden.

@tim (0), 10 jaar geleden

Dit is de beste oplossing die ik hier gelezen heb.

Groetjes Piet

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik wil hier toch nog even op ingaan, er nog eens over nagedacht te hebben, berust heel het verhaal op een mis verstandstand,
De vacum pomp is lekgegaan daardoor is er olie in de rembekrachtiging gekomen, maar de garage heeft gezegd, of de dochter heeft het niet goed begrepen dat er olie in het remsysteem zit, gedeeltelijk waar dus, geen motorolie in het remoliepotje, maar in de bekrachtiging, en daarom is de vacuümpomp en de rembekrachtiging vervangen, de rest is bijzaak geweest, heb het zelf een keer bij een opel meegemaakt dus vandaar,

harry4203 (450) PRO, 10 jaar geleden

ja, dat had ik ook al 3 keer geschreven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum