Peugeot 407 2005: startmotor 407 2.0hdi

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0hdi

hallo kan iemand mij helpen met het volgende, wat is het oem nummer van mijn start motor? is dit 9648242180 ?
Ik heb een startmotor besteld en gekregen, op kenteken 76-RS-KN, de orginele is een DENSO de bestelde een CEVAM, nu maakt het merk mij niet zoveel uit maar volgens mij heeft de orginele 12 tanden en de cevam 10 tanden, deze is 2kw. mijn vraag is kan ik deze monteren of niet?

Als het goed is stuur ik een afbeelding van het type plaatje van mijn startmotor mee.


BVD. Dirk

iedereen prettige feestdagen en een goed 2014

8226tr

Geplaatst door 8226tr (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Het gegeven nummer is niet het OEM nummer, maar wat de peugeotmensen het zogenaamde 96 nummer noemen. Als er moeilijkheden zijn met het vinden van de juiste onderdelen, kan dit 96 nummer uitkomst bieden, maar voor een startmotor zal dit niet nodig zijn. Voor het juiste (peugeot) onderdeelnummer zijn wél de laatste 8 cijfers/letters van het VIN nodig.

8226tr (0), 10 jaar geleden

Hans wederom bedankt voor jouw antwoord, dit 96 nummer gaf mij die cevam starter, maar daar zitten maar 10 tanden op en het ronsel is ook kleiner, ik heb met de leverancier,Mister auto, gebeld en die zei dat als de steek gelijk is dit geen probleem is dus "even " geprobeerd,maar krijg hem er niet tussen zit tegen een leiding aan, dus dat is het ook niet, toch maar langs de "Peugeotdealer"gegaan, en deze kwam met de volgende nrs. orgineel is 5802Z5 en de vervanging 5802EF.

Dus het zoeken op kenteken of 96 nummer geeft helaas niet altijd het juiste resultaat.

goed weekend en prettige dagen, Dirk

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Een dealer zal altijd eerst op VIN zoeken en in de meeste gevallen komt hier het juiste peugeot onderdelennummer uit. Lukt het niet, dan kan het eventueel aan de hand van dat 96 nummer. Als je het via de tussenhandel gaat proberen, dan is de kans groter dat er een verkeerd onderdeel komt. Er zijn hier op problemcar genoeg voorbeelden te vinden van mensen die vragen om het originele onderdeelnummer omdat ze via de tussenhandel niet het juiste onderdeel kregen. Risico van de tussenhandel.

Jij ook goed weekend en prettige dagen.

8226tr (0), 10 jaar geleden

weer lesje geleerd. maar in iedergeval bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.