Peugeot 206: peugot 206 plus km en toerenteller zijn 0 punt kwijd

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine

nadat de accu los is geweest springen zowel de km als toerenteller alle kanten op. als ik hem handmatig op 0 zet doen ze het goed todat ik de moter weer uitzet, zelf waneer ik de deuren open verspringen ze al een kwart. heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

kaat012

Geplaatst door kaat012 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Neem aan dat je de wijzers van snelheidsmeter en toerenteller bedoeld? Handmatig op 0 zetten? Hoe doe je dat???
Is er iets fout gegaan bij loshalen of weer aansluiten van de accuklemmen? Startkabels gebruikt en verkeerd om aangesloten? Zitten beide klemmen goed op de accu-polen? Als dit allemaal niet van toepassing is, laat dan de accu eens testen.

kaat012 (0), 10 jaar geleden

de accu is 100 % en de tellers ja die zet ik dan handmatig terug. maar daarna schieten ze weer alle kanten op

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Lezen?

harry4203 (435) PRO, 10 jaar geleden

vrees ook dat agv een piekspanning oid je instrumentenpaneel is gestorven. wel eens eerden gezien ook trouwens. hoe je ze handmatig op nul zet snap ik ook niet, tenzij je het tellerglas eraf hebt gehaald.

antoonio (0), 10 jaar geleden

ik neem aan dat je de dagteller bedoelt?en met vermogen testen bedoelt harry ampere die de accu levert voor het starten van auto niet 12/13 volt. dit is van belang voor correct opstarten van auto/computergebeuren

kaat012 (0), 10 jaar geleden

[quote=harry4203]vrees ook dat agv een piekspanning oid je instrumentenpaneel is gestorven. wel eens eerden gezien ook trouwens. hoe je ze handmatig op nul zet snap ik ook niet, tenzij je het tellerglas eraf hebt gehaald.[/quote]
De accu is nieuw, maar het vreemde is dat de temp meter, benzine meter wel goed werken. Alleen als het contact afgezet wordt en kort daarna het display ook uit klikt is hij op de een of andere manier zijn waarde kwijd, dus als ik dan het contact weer aanzet of bv de deuren open schieten de 2km teller en de toerenteller naar een andere positie

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.