Peugeot 307: Vraag voor de Gas experts.

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16v

Hoi allen,

Weet even niet zo goed waar ik precies moet beginnen maar elke tips / suggesties zijn welkom. Voor de korte versie vraag, zie laatste 2 alinea's ;)

1 jaar geleden knipperde de rode led rechtsonder niet meer. Computer laten uitlezen, diagnose: Drukvoeler defect. Kon op dat moment geen kwaad en ik kon er gewoon even meer doorrijden. Gasmonteur ging ze bestellen. Daarna eigenlijk vergeten en een jaar doorgereden. Stom.

1 maand geleden sloeg de auto ineens een paar keer af. Omgezet op beziene, maar de volgende dag kon ik gewoon probleem loos weer op gas rijden. Wel naar de gasmonteur om te kijken wat de storing was. 3 foutcodes. Drukvoeler / EN storing naar spoel (code 251, 252) Druk voeler vervangen, En andere spoel erop. Auto starten codes verwijderd en... 5 minuten later weer de zelfde foutcodes. De monteur heef hier en daar wat stekkers uit de computer en interface getrokken. En toe ineens waren de codes weg.

Onderweg naar huis, weer storingslampje aan. 2 dagen later sloeg de motor weer af, harde piep overgeschakeld naar benzine. Volgende dag.. weer gewoon op Gas zonder problemen. Het lijkt dat als de auto koud start hij zonder problemen rijd. En dan na stilstand met opnieuw starten, vaak problemen ontstaan.. maar goed dat durf ik niet met grote zekerheid te zeggen.

Weer terug naar de monteur. Vermoeden problemen in de kabelboom, wat vaak einde oefening is gaf hij aan omdat het zo complex dat te achterhalen.. Maar goed vriendelijk als dat hij is. Gezocht naar een oplossing. Hij gaf aan vermoedelijk is de spanning naar de spoel die de gasklep op de verdamper niet groot genoeg om hem omhoog te trekken. Dus relais ertussen geplaatst met een rechtstreekse plus, omdat het relais maar 1 volt oid nodig heeft om te schakelen. Niet plek gezocht voor gronding van het systeem en en rijden maar loopt netjes op gas. Tot ik weer thuis was en de auto weer startte.... zelfde probleem.

Met het idee van de kabelboom in mijn achterhoofd, gaan zoeken... alles nagelopen iemand in de auto laten zitten en kijken of het stroingslampje reactie gaf. En wat blijkt, zodra er zachtjes tegen de beugel van de computer en interface getikt wordt, gebeurd er wat met het lampje. Hele boel eruitgehaald en stekkers en slang schoongemaakt. De interface is gegoten maar het lijkt alsof hier een membraampje in zit dat de vacuum regelt? Boel er weer ingezet en helaas zelfde probleem. Het storingslampje brand heel onregelmatig, licht knipperend en soms voor langere tijd continu. Ook merk ik een verschil met gas geven. Dit heeft invloed op het knipperen.

Kan het de interface unit zijn? Dat is mijn vraag aan jullie. Lijken deze problemen op iets wat in de interface kan zitten? Of zou het eerder de computer zijn? Ik dacht de interface omdat daar het slangetje in gaat..

Alles tips ideeen en hersenspinsels zeeeeer welkom. Bedankt alvast

ronuz

Geplaatst door ronuz (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

richard9712 (0), 10 jaar geleden

Zijn naast de foutcodes ook de waardes van het lpg systeem uitgelezen? (ook rijdend)
Is de druksensor modificatie al uitgevoerd?

ronuz (0), 10 jaar geleden

Hoi Richard,

Nee rijdend niet.. En wat is precies de druksensor modificatie?

richard9712 (0), 10 jaar geleden

Dat de druksensor op de verdamper uitgeschakeld word en er een losse druksensor (bosch) tussen de verdamper en de injectoren komt te zitten.

ronuz (0), 10 jaar geleden

Er zat een druk "voeler" zoals hij dat noemde op de verdamper, deze heeft hij gewoon vervangen door een nieuwe. Niet verplaatst

richard9712 (0), 10 jaar geleden

Dan is de modificatie nog niet uitgevoerd, na de modificatie zal de druksensor niet meer stuk gaan.
Op onderstaande link is te zien hoe het eruit ziet na de modificatie. (dus met losse bosch druksensor)
[url]http://postimg.org/image/pnpuq2p37/[/url]

Vergeet niet om dan ook de software te laten updaten zodat de oude druksensor buiten werking gesteld word.
Zolang de druksensor op de verdamper zit zal deze regelmatig stuk blijven gaan.

Het servicebulletin van deze modificatie is te vinden op de volgende link.
[url]http://www.gficontrolsystems.eu/images/s...[/url]

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.