Peugeot 205: Kachel wordt niet warm 205 diesel

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8

Beste,

Ik heb een Peugeot 205 1.8 diesel uit 1998 staan waar de kachel niet warm van wordt.
Koelvloeistof al gecontroleerd zat voldoende in, aanvoer en retour slangen worden wel warm
maar de kachel blijft koud...
Wie weet raad, in de winter is een kachel wel lekker.

janheling

Geplaatst door janheling (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (965) PRO, 10 jaar geleden

Kachelklep/kraan blijft dicht staan ?
Eerst wordt de aanvoer naar de kachelradiateur warm en daarna de afvoer ? , radiateur zit verstopt als beide tegelijk warm worden.

janheling (0), 10 jaar geleden

Bij het draaien aan de kachelknop (warm/koud) voel je wel weerstand, lijkt me dat die wel werkt.
Ik heb aan de kachelslangen gevoeld na een rit van 20km, weet dus niet 100% zeker dat de slangen tegelijk warm worden.

Misschien systeem spoelen??

kaleido 1 (965) PRO, 10 jaar geleden

kan ook de weerstand van de kabel als zodanig zijn , controleren of klep/kraan ook daadwerkelijk beweegt.

306 cabrio (0) PRO, 10 jaar geleden

Het komt wel eens voor bij 205 dat de knop zelf niet goed meer werkt, hij zit dan te los.

RDijkstra (0), 10 jaar geleden

Thermostaat al gecontroleerd?

janheling (0), 10 jaar geleden

Probleem opgelost, de knop zelf was stuk en blijkbaar ook al eens gelijmd.
heb nu een goede uit een sloop 205 gehaald.

Gr jan

306 cabrio (0) PRO, 10 jaar geleden

Mooi om te horen! Het was dus simpel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.