Peugeot 106: Geratel bij ingetrapte koppeling

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1 60 PK

Goedenmorgen

Vrijdag is de koppeling inclusief drukgroep en druklager vervangen wegens niet meer ontkoppelen en geratel bij ingetrapte koppeling,
Dit is prima gedaan,
De monteur wist wel te vertellen dat linker as lager op is , er zit ruimte op het wiel.
De auto schakeld weer prima en als ik stilsta en de koppeling intrap is alles stil.
Verders schakeld hij als een mes door de boter .
De bak giert niet , valt niet uit zijn versnelling en trilt niet..
Maar heb nu wel iets wat mij opvalt als ik ewoon vooruit aan het rijden ben dan hoor ik lichtjes wat geratel, neem aan dat dit het lager is.
Maar als ik snelheid heb en wil ontkoppelen dan neemt dit geluid toe , het geluid lijkt wel iets op zoals het was.
Wanneer de auto stilstaat is het over.
Nu zit ik met de vraag:
Heeft mijn bak of differencieel het begeven.
Of kan het in het linker wiellager zitten.


vr groet

Hamke

Geplaatst door Hamke (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kaleido 1 (1600) PRO, 10 jaar geleden

Wat dacht je van het advies van de monteur eerst eens op te volgen , als er al speling op zit is deze in vergaande staat van uit elkaar vallen.
Dit lager eerst maar eens vervangen , dan verder kijken lijkt me.

Hamke (0), 9 jaar geleden

Het geratel is na wat gerommel aan de koppelings kabel gestopt
Kan er verders niets over zeggen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum