Peugeot 207: peugeot 207 trekt slecht

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 8v 73pk

Hoi

Zoals de titel beschrijft heb ik een peugeot 207 1.4 8v met 73pk staan die erg slecht trekt.

Optrekken gaat in opa styl met het gas volledig ingedrukt, met 100 invoegen op een autosnelweg lukt haast niet.

Echter loopt de auto wel goed en ook redelijk zuinig 1:17.

Echter hoor ik alleen in de 2e versnelling bij 40km/h uur een raar geluid uit het vooronder komen. Dit is bij andere versnellingen niet zo. Ik kan het zelf niet plaatsen wellicht dat dit er toch mee te maken kan hebben. Het lijkt op pingelen?. Het is eerder een soort resonantie

Laast heb ik de bougies vervangen en de thermostaathuis (dit is een geheel met de thermostaat)

Ik was benieuwd of jullie misschien ideen hebben waarom deze auto zo ongelooflijk sloom is.

Ik heb al zitten overwegen om hem te laten tunen (dit kost ca 370 euro)

graag hoor ik tips

peter139

Geplaatst door peter139 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

kaleido 1 (1400) PRO, 10 jaar geleden

Heb je hem al eens uit laten lezen , op foutcodes ?
Uitlaat niet verstopt ?
Luchtfilter schoon ?
Brandstoffilter verstopt ?
Zo maar een paar ideeen.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

tunen heeft zowiezo geen zin, enige is wel dat je bij tuning bedrijf voor 50euro kan laten meten hoeveel vermogen hij heeft.
dan weet je meteen of er een probleem aanwezig is of niet.
het tunen levert te weinig op om echt te zeggen nu is het fijn.
en als hij nu al niet lekker trekt dan gaan ze met de verkeerde gegevens werken, auto moet gezond zijn voordat je gaat tunen.

verder heb je al gecontroleerd of alle wielen soepel draaien, niet dat er ergens weerstand op zit.

@hierboven
brandstoffilter zit er denk ik al niet meer onder, tenzij de topic starter fout heeft gemaakt en een 206 bedoeld, dat klopt beter met de bouwjaar, anders zou bouwjaar aantal jaren hoger moeten liggen.
207 heeft namelijk in de tank zitten en de eerste type 206 heeft nog een leidingfilter

denk dat met uitlezen je al een heel stuk meer weet. bobines wil ook weleens problemen geven maar dan zou hij ook slecht moeten lopen,
ook de injector en voornamelijk de buitenste kan probleem geven. dit omdat hierboven een sproeikop van de ruitenwisser zit. hier kan soms voorkomen dat er wat water op de injector valt waardoor hij naar een lange tijd kapot wil gaan.

peter139 (0), 10 jaar geleden

Auto is inderdaad van 2007. Geen idee hoe er nu 1999 komt te staan.

Ik weet dat de auto niet de snelste is. Volgens fabrieks specificaties zo 0-100 zon 14seconden in beslag nemen. Dit is bij deze peugeot zeker 20+ seconden.

Auto is nog niet uitgelezen. Dit zal ik binnenkort even doen.

Auto wordt door mij zelf goed onderhouden. De wielen lopen mooi vrij.
De tip van de uitlaat is dit te controleren?
Wat in mezelf opkomt is dat de distrubutie misschien een tand verkeerd staat. Deze zit er nu zon 5000 op. Auto is van mijn moeder en heeft deze nog niet zo heel lang. De garage waar deze gekocht is heeft deze destijds vervangen.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

dat lijkt me inderdaad beter te kloppen 2007.
nu de volgende punt is het een 8klepper dus enkele nokkenas of met dubbele nokkenas.
is het met ketting of met distributie.
in 2007 zijn namelijk 3mogelijke 1.4 motoren
et3 (16v met distributieriem en variable inlaatnokkenas)
ep3(16v met ketting en dubbel variable nokkenas en aparte tussen as voor de variable kleplichthoogte van de inlaat klep)
tu3a (8v met 75pk en enkele nokkenas)

zo uit je verhaal en omschrijving lijkt me om de tu3a te gaan.

distributietiming controleren is bij deze in nog geen kwartier gedaan. bovenste kap zit met de bouten voor en achter op de kop vast. eraf halen en daaronder met een m8boutje de nokkenas blokkeren. dit nadat je de krukas net bij de startmotor aan de voorzijde van de blok inbus sleutel 5 mee hebt geblokkeerd in vliegwiel

van alle 3 de motoren is dit waar de minst zaken op zit.
denk dat je dan storing in de computer hebt en dus uitgelezen moet worden

tevens met de laatste acht van chassisnummer kunnen we ook kijken of er hier iets over bekend is

peter139 (0), 10 jaar geleden

Hoi, vanavond heb ik de auto uitgelezen via de obd en de distrubutie gecontroleerd.
De distrubutie staat precies op tijd en de computer gaf geen foutcodes. Wel zag ik dat de eerste injector onder de oliesmurrie zat, dit even schoongemaakt maar helaas nog niet echt effect.

Dat de uitlaat dicht zit wil ik nog controleren want uit de servicepapieren bleek dat er eens een nieuwe katalysator onder is gekomen. Het kan uiteraad zo zijn dat er nog hier en daar keramische delen van de oude katalaystaor in de uitlaat zit. Echter heb ik geen idee hoe ik dit kan controleren.

Morgen zowiezo een afspraak maken of de moter te tunen. winst zou ongeveer 10pk en 15nmmoeten zijn, hopelijk dat het iets helpt.

gr peter

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

10pk en 15nm je zult daar alleen profijt hebben als de motor in orde is.
laat dan wel eerst test doen om te zien hoeveel vermogen de motor nu heeft, dan weten we meteen ook wat je mee opgeschoten bent en of je eerst het probleem moet aanpassen, voor dat je gaan chiptunen.
als de motor dan omgerekend 65-70pk haalt dan laten tunen komt hij daar onder dan niet doen ivm er mogelijk iets mis mee is toch.
rollerbank geeft namelijk de wielvermogen dit licht lager dan de officiele pk vermogen
qua wielvermogen moet je bij jouw dan kijken naar 50-60pk.

mijn auto zou 145pk moeten zijn, bij kn-filter op de bank meten ze wielvermogen en kom ik aan 119pk
bij chiptuner op de rollerbank waar de weerstand van de aandrijflijn nog wordt afgehaald zodat je maximaal vermogen te krijgt wat de motor levert dit was 149pk
mijn wagen bleek al getuned te zijn was dus niks meer mee te doen. volgens hun gegevens zou ik dan eigenlijk 159pk moeten hebben, dus mijn bak/motor is dermate niet nieuw dat hij minder vermogen levert, motor loopt als een zonnetje dus vindt ik het prima.
enige andere die exact dezelfde auto hebben en alleen andere uitlaat van 2600euro (van motor tot eind en inc sportkatalisator) die kwamen bij kn-filter op de bank uit op 125-128pk uit (waar 2 die ook gelijk aan mij waren maar dan met compleet uitlaat vervangen)
dan vindt ik 2600euro teveel voor die 8pk winst, wat je dan met de kompleet uitlaat haalt
jammer dat je niet weet waarom de kat is vervangen.

peter139 (0), 10 jaar geleden

Hoi zou jij dan weten waarom deze auto zo sloom is?
Ik heb gisteren meerder malen een test gedaan en 0-100 duurt 20-21 seconden. Het is gewoon erg traag en vervelend wanneer je in wilt voegen op de snelweg.

De kat is vervangen omdat er een emmisie storing in de auto zat. Naar welke dingen zou ik nog kunnen kijken?
Mvg peter

harry4203 (400) PRO, 10 jaar geleden

er is al een paar keer geopperd om te controleren of de uitlaat niet dicht zit. dit heb je volgens mij nog steeds niet gedaan. schroef em los op het spruitstuk en ga rijden, dan weet je t toch. en laat em bij een (dealer)uitlezen en eens diverse meetgegevens bekijken, alleen eobd storingen uitlezen heeft met dit soort klachten niet veel zin.

peter139 (0), 9 jaar geleden

Kleine update van dit probleem: de uitlaat bleek toch dicht te zitten.

Doordat de katalysator ooit een keer kapot is geweest zijn deze stukken in de einddemper terecht gekomen.. Ik vernam het al toen ik de einddemper demonteerde.
ik geb geprobeerd dit te verwijderen echter was dit niet mogelijk dus ik heb er een nieuwe einddemper ondergezet.
Auto trekt in elk geval beter door, echt snel is het nog steeds niet, maar wel veel beter dan het was.

kaleido 1 (1400) PRO, 9 jaar geleden

Kijk komen we na een half jaar toch ergens , misschien is dit nu wel het maximale wat er in zit , het zijn geen stoplicht sprinters.
Meet nu eens waar je op uit komt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum